LabanTP Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Har en 87 e30 320i dvs. jeg har den nyeste typen L-jetronic, den uten kaldstartdyse. Og forholdsvis lite vakumslanger. Problemet er bensinforbruket. Ligger i dag på rundt 1.5 - 1.7 liter på mila på blandet kjøring. Bilen går jevnt og fint. Hva er normalt på disse bilene? Og hva kan problemet være? Finner ingen lekasje. Har byttet luftfilter, plugger og prøvd med en annen lmm, til ingen nytte. Trenger å finne problemet før jeg går konkurs.
e28stian Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Har et forbruk som ikke er så alt for langt unna på min 520i -82 med en 1986 modell motor med l-jet uten kaldstartsdyse, til laban TP, Har du også en gjennomtrengende bensinlukt i eksosen?, kan være termotidkontakten som gir ecuen signal om rikere blanding i oppstarten som har hengt seg opp. Har og litt problem med bensinøkonomien pga dette.
LabanTP Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Ja det lukter vel litt bensin av eksosen. Har vært inne på tanken angående den thermobryteren. Er det noen som vet hvordan jeg kan måle om denne er ok? Synest også bilen ryker litt vel mye, men den bruker ikke noe vann. Kan dette være et resultat av problemene?
e28stian Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Bump. Tanken steifet meg idag at det kanskje har med bensintrykksregulator å gjøre. Noen som har noen glupe ideer her?
LabanTP Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Visst det skulle være bensintrykksregulatoren må det jo være slik at trykket har økt. Og da må den vel ha låst seg i lukket posisjon? Tenker bare litt høyt nå.
e28stian Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Tok en runde på elektriske systemet til tenning og innsprøytning igår. -tenning er rett, gnist kommer frem til alle plugger og timing er korrekt. -Luftgap på fordeler er korrekt -Alle injektorer får signal og har rett motstand (16 ohm +-2 ohm), -gasspjeldsensor er ok, gir kontinuitet på full åpen og helt lukket spjeld. -Luftmengdemåler er ok, rensket innvendige bevegelige forbindelser og flyttet posisjon på stiften som tar borti kullspor. Fant ut at inntakssensorens tempmåler hadde 200 Ohm motstand. -Tempmåler til ecu fungerer, 268 Ohm ved 80 grader, økende motstand ved synkende tempratur, ca 400 ohm ved 60 grader. -Bensintrykksregulatoren ser ut til å fungere, løsnet slangen med motoren igang og turtall gikk opp, men trenger trykkmåler for å verifisere at den er ok. Begynner å mistenke en dyse eller to som har hengt seg opp, pluggene indikerer at sylinder 5 går rikt og sylinder 6 ikke går i heletatt, pluggen var fylt med sot og rusk og var i praksis kortsluttet. Merkelig for resten av pluggene har riktig farge. Noen som har gode ideer?......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå