Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 87 e30 320i dvs. jeg har den nyeste typen L-jetronic, den uten kaldstartdyse. Og forholdsvis lite vakumslanger. :lol:

Problemet er bensinforbruket. Ligger i dag på rundt 1.5 - 1.7 liter på mila :shock: på blandet kjøring. Bilen går jevnt og fint.

Hva er normalt på disse bilene? Og hva kan problemet være? Finner ingen lekasje. Har byttet luftfilter, plugger og prøvd med en annen lmm, til ingen nytte.

Trenger å finne problemet før jeg går konkurs. :lol:

Skrevet

Har et forbruk som ikke er så alt for langt unna på min 520i -82 med en 1986 modell motor med l-jet uten kaldstartsdyse, til laban TP, Har du også en gjennomtrengende bensinlukt i eksosen?, kan være termotidkontakten som gir ecuen signal om rikere blanding i oppstarten som har hengt seg opp.

Har og litt problem med bensinøkonomien pga dette.

Skrevet

Ja det lukter vel litt bensin av eksosen. Har vært inne på tanken angående den thermobryteren. Er det noen som vet hvordan jeg kan måle om denne er ok?

Synest også bilen ryker litt vel mye, men den bruker ikke noe vann. Kan dette være et resultat av problemene?

Skrevet

Visst det skulle være bensintrykksregulatoren må det jo være slik at trykket har økt. Og da må den vel ha låst seg i lukket posisjon? Tenker bare litt høyt nå. :?

Skrevet

Tok en runde på elektriske systemet til tenning og innsprøytning igår.

-tenning er rett, gnist kommer frem til alle plugger og timing er korrekt.

-Luftgap på fordeler er korrekt

-Alle injektorer får signal og har rett motstand (16 ohm +-2 ohm),

-gasspjeldsensor er ok, gir kontinuitet på full åpen og helt lukket spjeld.

-Luftmengdemåler er ok, rensket innvendige bevegelige forbindelser og flyttet posisjon på stiften som tar borti kullspor.

Fant ut at inntakssensorens tempmåler hadde 200 Ohm motstand.

-Tempmåler til ecu fungerer, 268 Ohm ved 80 grader, økende motstand ved synkende tempratur, ca 400 ohm ved 60 grader.

-Bensintrykksregulatoren ser ut til å fungere, løsnet slangen med motoren igang og turtall gikk opp, men trenger trykkmåler for å verifisere at den er ok.

Begynner å mistenke en dyse eller to som har hengt seg opp, pluggene indikerer at sylinder 5 går rikt og sylinder 6 ikke går i heletatt, pluggen var fylt med sot og rusk og var i praksis kortsluttet.

Merkelig for resten av pluggene har riktig farge.

Noen som har gode ideer?......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...