BimmerKing Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Jeg har akkurat skiftet topp på en M20B20, men får den ikke til å gå skikkelig . Registeret er rett, tenningen skal være rett men den går veldig ruskete og lite pent på tomgang... Når den får turtall går den pent, men når jeg slipper gassen så stopper den nesten, for så å komme seg og ruse seg opp en gang før den dør ut . Noen anelse om hva dette kan være? Det er også en "pipelyd", akkurat som om en reim tar borti ett eller annet, men finner ikke ut hvor det tar i. Har sjekket register og viftereim, men de tar ikke i noen plass som jeg ser... MEN; jeg er usikker på hvor stram reg-reima skal være. Den er nå veldig stram sånn som den sitter nå.
Sir Hofstad Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Er det M20 til tidlige E30 med fordeler på siden eller M20 til senere mod 3 0g 5 med fordeler i front? Er det det siste kan det muligens være at du har glemt av "koppen" som rotor sitter inni....?
BimmerKing Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Skrevet Februar 7, 2007 Det er den med fordeler på siden, altså den tidlige utgaven. Kan det være at f.eks rotoren er gåen?
Sir Hofstad Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Neida, det var bare jeg som klarte å glemme denne koppen på versjonen med fordeler i front og da ble det sånn... Har du dobbeltsjekket at reim er korrekt? Byttet strammehjul?
Ivanrogov Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Prøv og flytt litt på LMM, se om den går renere da. Min går meget urent eller stopper om LMM står 1 eller 2cm feil. (ikke sprekk i belg) Har åpent luftfilter jeg.
Dannis Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 er det samme tomgangsregulator på den med fordeler på siden som de med fordeler i front? isåfall kan du jo prøve å rense tomgangsregulatoren. her har du gjør det selv-guiden for det: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7284
e28stian Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Hehe, hadde samme problem med min m20, reg reima satt alt for stramt, det skal gå an å gi reg reima en 1/4 omdreining med fingrene når den er korrekt strammet, for stramt gir ulyder. Prøv å løs den opp litt, funka for meg det
bmwhans Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 jeg og tenker på lmm. hvis den er feil/ødelagt eller står feil går den bare å hoster. men drar greit på fullt turtall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå