Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e30 327 86mod som stoppet her om dagen. Alt av ledningsnett kommer fra 325. Det kommer ingen gnist fra coilledningen, hva er mest sannsynlig defekt? Givere på svinghjul, styreenhet, coil? Hvilke verdier skal jeg få når jeg måler? Alle tips er velkomne.

Må få igang bilen nå :(

På forhånd takk!

Mvh Andrè

Skrevet

Takker for alle tips. Hvilke verdier skal jeg få når jeg måler på følerne? Og hvordan kan jeg finne ut om styreenheten er defekt uten å prøve en annen?

En annen ting som var veldig rart var at når jeg drar på startern kommer det ingen gnist, men når jeg skur tenningen helt av kommer det èn gnist fra coilledningen. Hva kan det være?!? :?

Skrevet

Når jeg skrur tenningen på får jeg 9 volt likespenning på multimeteret når jeg måler over de to polene på coil'n (15+ og 1), mens når jeg drar den på startern synker spenningen til 8 volt. Skal det være sånn? Hva kan være galt. Trenger å få igang bilen.

Setter stor pris på all hjelp! :wink:

Skrevet

Prøver igjen:

Tenningsrele/bensinpumperele fungerer. Har testet en annen coil, men uten resultat. Vet at det kan være følerne på kassa, men hvilken verdi skal disse gi fra seg? Og hvordan finner jeg ut om det kan være styreenheten uten å prøve en annen?

Takker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...