apriliamann Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Har en e30 327 86mod som stoppet her om dagen. Alt av ledningsnett kommer fra 325. Det kommer ingen gnist fra coilledningen, hva er mest sannsynlig defekt? Givere på svinghjul, styreenhet, coil? Hvilke verdier skal jeg få når jeg måler? Alle tips er velkomne. Må få igang bilen nå På forhånd takk! Mvh Andrè
D.Toft Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 giverene på kassen er jo en forbruksvare, sjekk disse..
kvalaracing Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Siden det ikke er strøm fra coil kan det ganske sikkert være giverne. Hadde samme problem med min(hadde byttet om på kontakten til følerne) Ingen liv i hjerne eller coil.
apriliamann Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Takker for alle tips. Hvilke verdier skal jeg få når jeg måler på følerne? Og hvordan kan jeg finne ut om styreenheten er defekt uten å prøve en annen? En annen ting som var veldig rart var at når jeg drar på startern kommer det ingen gnist, men når jeg skur tenningen helt av kommer det èn gnist fra coilledningen. Hva kan det være?!?
apriliamann Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Når jeg skrur tenningen på får jeg 9 volt likespenning på multimeteret når jeg måler over de to polene på coil'n (15+ og 1), mens når jeg drar den på startern synker spenningen til 8 volt. Skal det være sånn? Hva kan være galt. Trenger å få igang bilen. Setter stor pris på all hjelp!
apriliamann Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 Prøver igjen: Tenningsrele/bensinpumperele fungerer. Har testet en annen coil, men uten resultat. Vet at det kan være følerne på kassa, men hvilken verdi skal disse gi fra seg? Og hvordan finner jeg ut om det kan være styreenheten uten å prøve en annen? Takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå