-Anders- Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Har en slags vining/summing som følger turtallet. Ble værre nå når det ble litt kaldere i været enn før. Kan det være servoreim f eks som er gåen/moden for utbytting? Minner ikke helt om noen reimlyd heller. Mere da en kompressor. Noen som kjenner seg igjen?
Storkaren Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Har en slags vining/summing som følger turtallet. Ble værre nå når det ble litt kaldere i været enn før. Kan det være servoreim f eks som er gåen/moden for utbytting? Minner ikke helt om noen reimlyd heller. Mere da en kompressor. Noen som kjenner seg igjen? Jeg kjenner meg igjen:P men dette var dårlig jording på stereoen:P men regner med du har sjekket dette
shv Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Kan være for lite hydraulikkvæske på servoen. Tiltar lyden ved brå svinging?
steinar84 Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 har akkurat det samme etter oppstart om morgenen eller når bkommer det ilen er kald. underlige lyder framme i motor området. tror det er dynamoen.
B.E.E. Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Hadde det samme på min. Skiftet dynamo uten hell. Feilen lå i servopumpa.
-Anders- Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Hadde problemer med servoolja for noen mnd siden. Men da var det skjærende sang som kom opp fra panseret. feilen var da en slange som lakk, så servobeholder tømte seg. Merker ikke noen spes endring/forsterking av lyden hvis jeg vrir på rattet. Men dynamo altså? Hvordan finne ut 100% at d er den da? Kjipt å bytte for å finne ut at det ikke er den liksom.
-Anders- Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 bumper denne jeg... hvordan finner jeg ut om dynamoen er gåen, hvis det er der problemet ligger?
Kjell Rune Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 det kan jo og være vannpumpen som begynner og takke for seg.. ta ett STORT skruhjern og plasser dette mot div deler du misstenker og sleng øre nedpå håndtaket. da forsterkes lyden og du vil høre hvor feilen kommer fra. bare ett forslag.. på bilverksted har de jo no probber i øret og en stang som de felsøker med. nesten slik som legene hehe
-Anders- Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 så vannpumpa uler når den begynner å ta helja? Får prøve det skrutrekker tipset! Leke litt lege
ReiRud Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 ta av dynamo reim og start opp bilen...er ikke lyden der er det noen av de komponentene som er gåen...sjekk gjerne om det er ulyd i noen av de ved å snurre på et og et hjul..!
528iiiii Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Høres ut som det kan være løpehjulene til Servoreim eller AC- Reim. Det bruker å tilta når det blir kaldere.
Endre87 Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 Sikker på att du ikke har for lite Frostveske, for da kan det jo bli som ei graut det vanne, og da bråker Vannpumpa til gangs. Var en sterk ule lyd fra Bilen til kompissen min, og da var det at det var for lite frostvæske. Men er jo bare ett forslag Mvh
-Anders- Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 hmm.. kan prøve å ta av dynamoreim og se. Frostvæske er det nok av så er nok ikke det. Men takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå