BoSJo Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Hei. Sitter og kjikker litt på toll.no Hvis jeg importere en 1991 M5, så må jeg betale ca. dette Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 79 062,00 Avgift for motoreffekt: 324 894,56 Avgift for slagvolum: 199 633,75 Engangsavgift: 603 590,31 Bruksfradrag (80%): -482 872,25 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 122 018,00 MVA: 6 082,00 Engangsavgift + MVA: 128 100,00 Bygger jeg derimod min egen E34 om til M5, så kommer jeg frem til dette : Engangsavgift for gammelt kjøretøy: Avgift for egenvekt: 79 062,00 Avgift for motoreffekt: 62 607,30 Avgift for slagvolum: 97 117,00 Engangsavgift: 238 786,30 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 240 086,00 Engangsavgift for nytt kjøretøy: Avgift for egenvekt: 79 062,00 Avgift for motoreffekt: 324 894,56 Avgift for slagvolum: 201 119,50 Engangsavgift: 605 076,06 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 606 376,00 Differanse: 366 290,00 Bruksfradrag (100%) 366 289,76 Tilleggsavgift ved statusendring: 0,00 WTF is that shit Kan jo sette begge biler på verksted og la dem bytte hele driten, og da har man fortfarende spart penge *LOL* Er der noe gernt med kalkulatoren til toll.no?? He he, det er forresten også sådanne ting som får det til å friste å finde sveise apperatet frem.......bumdilibum, så var der plutselig et annet chassi nummer i den importerde M5'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 He he, det er forresten også sådanne ting som får det til å friste å finde sveise apperatet frem.......bumdilibum, så var der plutselig et annet chassi nummer i den importerde M5'er Var inne på et M3 forum(hugser ikkje ka...) men det var folk frå heile verden der. Snakket om mitt prosjekt(hadde ikkje begynt på bilen da) og de mente eg burde sveise over ch.nr på desse bilane,UTEN TVIL!! Hehe,så eg tror det er et mindre fenomen enn det folk trur. Så lenge du har 2 heile chassi så går det jo an,men er jo en sjanse å ta. I mitt tilfelle så var jo M3'n eg kjøpte knust langs heile sida+i fronten så det vart jo aldri aktuelt ettersom den norske bilen var hel. It's up 2 U Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525i Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hei.Sitter og kjikker litt på toll.no Hvis jeg importere en 1991 M5, så må jeg betale ca. dette Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 79 062,00 Avgift for motoreffekt: 324 894,56 Avgift for slagvolum: 199 633,75 Engangsavgift: 603 590,31 Bruksfradrag (80%): -482 872,25 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 122 018,00 MVA: 6 082,00 Engangsavgift + MVA: 128 100,00 Bygger jeg derimod min egen E34 om til M5, så kommer jeg frem til dette : Engangsavgift for gammelt kjøretøy: Avgift for egenvekt: 79 062,00 Avgift for motoreffekt: 62 607,30 Avgift for slagvolum: 97 117,00 Engangsavgift: 238 786,30 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 240 086,00 Engangsavgift for nytt kjøretøy: Avgift for egenvekt: 79 062,00 Avgift for motoreffekt: 324 894,56 Avgift for slagvolum: 201 119,50 Engangsavgift: 605 076,06 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 606 376,00 Differanse: 366 290,00 Bruksfradrag (100%) 366 289,76 Tilleggsavgift ved statusendring: 0,00 WTF is that shit Kan jo sette begge biler på verksted og la dem bytte hele driten, og da har man fortfarende spart penge *LOL* Er der noe gernt med kalkulatoren til toll.no?? He he, det er forresten også sådanne ting som får det til å friste å finde sveise apperatet frem.......bumdilibum, så var der plutselig et annet chassi nummer i den importerde M5'er Stemmer den kalkulatoren ja. Bilen din er eldre enn 10 år og da er det ingen avgifter å betale, hvis du bygger om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Bilen du bygger om på må ha vært registert i Norge i mer enn 10år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2007 Hmmmmm ja min har vert registrert i Norge siden 1991. Blir jo kansje å importere en M5 seinere da. fannt denne på ebay.de : http://cgi.ebay.de/BMW-M5-E34-M-5-12000 ... dZViewItem Men har hverken lyst($) eller tid($) akkurat nu Angående overføring av ramme nummer, det er jo fristende men man må nok vite hva man gjør og hvad biltilsynet kjikker etter før man begir seg nedover den veien. Men det er jo meget sandsynligt at man total lakkere bilen samtidigt med at man gjør en så omfattende ombyggning.....så det er sikkert muligt å gjøre det så bra at de aldrig opdager det. Men det koster sikkert litt.....eller kansje litt mye ekstra hvis de opdager det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Veit faktisk ikkje ka som hadde skjedd viss en hadde f.eks skifta ch.nr over fra sin norske bil over på en importert en og blitt oppdaga. Mest sannsynlig hadde bilen først og fremst blitt avskilta,muligens inndratt(?). Så hadde nok det kansje blitt tatt ut tiltale for bl.a forsikringssvindel og "vanlig" svindel?? Hakke peiling.......Noen som veit Veit om andre som har gjort dette,bilene har blitt kontrollerte i vanlige rutinekontroller og Eu,men lever fortsatt i beste velgående. Nb! Er ikkje en oppfordring til å gjøre dette,bare til info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinlausen Skrevet Februar 10, 2007 Share Skrevet Februar 10, 2007 Meiner de kan ta deg på dokumentforfalskning også vist du forandrar chassinr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 10, 2007 Share Skrevet Februar 10, 2007 jeg gjør dette hele tiden uten konsekvenser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå