jensemann23 Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Er det bare å få svineriet ut og inn med en M43 så fort som mulig? Det er ikke noe alvorlig med den jeg har, den tikker! og går, men jeg har hørt så mye dritt. Har gått 189000km..
D.C.V Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Det kan vel nevnes at regreima må byttes hver 40000km, og toppen er feilkonstruert etter det jeg har hørt.. Er vel også litt høy komp i den og.. Få svineriet ut og putt i M43
Ronny M Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Motoren er egentlig bra den, men toppen er vel ikke den beste BMW har konstruert. Kammen og løfterne blir slitt, og du får den tikkelyden. Koster ca. 3000,- å overhale hvis du gjør jobben sjøl. Da har du en god motor som går 200 000 km til...
turbo_fever Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 er jo ikke høykomp med 8:8,1 da. Men er en dritt topp ja. Dårli smøring og dobbelt så mye belasstning enn hva de skal være. Skall finnest andre typer vippearmer og slikt, om jeg ikke har heilt feil da. Men vet ikke hvor det sakaffes.. Kjører med turbo å greier på min. Skulle ha havvarert for lenge sia, men den gang ei enda.. Domt med toppen såklart
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 For 3-4000 får jeg jo en M43 komplett.. Men passer en M43 på en M40 girkasse?
oddis Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Hvis den bare tikker så hadde jeg bare latt den gått til den hadde tatt kvelden. Bytta regreim og kjørt en dieselrens er hva jeg ville ha gjort. Så lenge reg reima er ny og fresh så kan denne motoren kjøres i evigheter. Omsider blir kammen så slitt at du ikke får varve skikkelig.
Ronny M Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 For 3-4000 får jeg jo en M43 komplett... Javel....hvor? Og hvor langt har den da gått?
oddis Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Flasher har noe til salgs.. Men jeg ville ikke giddi bryet med å skifte fra M40 til M43, da hadde jeg evt kasta inn noe mer slagkraftig med fler sylindre.
Ronny M Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Flasher har noe til salgs..Men jeg ville ikke giddi bryet med å skifte fra M40 til M43, da hadde jeg evt kasta inn noe mer slagkraftig med fler sylindre. Eller minst en M42..
Ronny M Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Hvis den bare tikker så hadde jeg bare latt den gått til den hadde tatt kvelden. Bytta regreim og kjørt en dieselrens er hva jeg ville ha gjort. Hvordan renser du med diesel?
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Hvordan renser du med diesel? Det lurer jeg og på. Kan noen forklare dieselrens fremgangsmåte?
Captain Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Hvis du bestemmer deg for å bytte til M43 kan du vel likegjerne bare kjøre på nåværende motor til den (nesten) ryker?
Mpower20 Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Dieselrens: Heller på ca 0.5 - 1L diesel (alt etter hvor mye olje motoren har) og lar bilen svive på tomgang i 2 - 3 minutter. Så tapper du av den gamle motoroljen, bytter filteret og fyller på ny olje. OBS: Dieselen svekker viskositeten til oljen betraktelig og skal ikke svive for lenge. Man får også tak i andre rensestoffer enn diesel, men diesel er nok det billigeste å bruke. Har personlig hatt en full QMI behandling på min M20B25, funket rimelig bra. Utrolig mye slagg og avleiringer som kom ut med rens av smøresystemet.
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 jeg ligger akkurat på max-merket på peilepinnen. Gjør det noe om jeg fyller på en liter diesel da? Kan det skje noe galt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå