Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

diesel på motoren??? funker nok neppe så bra. går sikkert bra med en liter eller to men ikke mer enn det. bare å kjøpe qmi innvendig motorrens bare å starte motoren å la den gå på tomgang hell sakte motorrensen i peilehullet å la motoren gå i rundt 20min med dette(dette skader ikke motoren) så tapper du ut gammel olje å fyller på ny - en liter så heller du på qmi motorbehandling å lar motoren gå på tomgang i ca 30min. har gjort dette på min M50B25 får ca 3 måneder siden åg funker som snus enda 8)

Skrevet
jeg trur du gjør lurt i det, ny motor er dyrt viss du skulle ha skikkelig uflaks

hehe 8) sant nok! :P Jeg har ikke råd til motorbytte så..! :roll:

Skrevet
diesel på motoren??? funker nok neppe så bra. går sikkert bra med en liter eller to men ikke mer enn det. bare å kjøpe qmi innvendig motorrens bare å starte motoren å la den gå på tomgang hell sakte motorrensen i peilehullet å la motoren gå i rundt 20min med dette(dette skader ikke motoren) så tapper du ut gammel olje å fyller på ny - en liter så heller du på qmi motorbehandling å lar motoren gå på tomgang i ca 30min. har gjort dette på min M50B25 får ca 3 måneder siden åg funker som snus enda 8)

Helle olje i peilehullet?? :lol::roll: Fyll nå dette stoffet i påfyllingsholet vel! hehehe...

Skrevet

Du kan godt helle dette nedi topplokket før du starter motoren,renner fort nedi bunnpanna og gjør ingen skade "på veien ned"!

Samme med alskens produkter som bl.a Forte osv.....

Ps. Når du heller dette stoffet(eller olje for den saks skyld) nedi påfyllinga i topplokket kommer dette i kontakt med kam,vippetøy,ventilløftere og ventilstammer. Kommer ikkje i kontakt med ventil-tallerkenen og ihvertfall ikkje STEMPLENE! Da har du isåfall serious problems my friend :wink:

Skrevet

tunap har også motorrens som tilsettes gammel olje og får stå å gå 10minutter. koster ikke mange kronene det...

så plutselig en annen hadde nevnt tunap i en annen post.. :oops:

kjøpte tunap av malerbakken og jeg helte det rett i oljepåfyllingen. aner ikke om motoren ble noe bedre av det eller om jeg like godt kunne tatt fram tryllestaven og sagt hokus pokus. gjort er gjort ijaffal

• 3 weeks later...
Skrevet

Helle olje i peilehullet?? :lol::roll: Fyll nå dette stoffet i påfyllingsholet vel! hehehe...

står i anvisningen at man skal helle dette i peilehullet. å til din informasjon så er jo ikke innvendig motorvask olje men rensemiddel :lol:

Skrevet

Jeg har en M50B20 i bimmern min. Der tappet jeg ut 1 liter olje,og fylte på 1 liter diesel. Lot bilen stå 45sek på tomgang. Det funka flott det. Null skader og nok dritt ut. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...