shadow Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Bilen har stått stille en stund ( 6 uker ) og det har vært ganske kaldt. Når jeg skulle starte bilen kom det en rar lyd, hørtes ut som om den kom fra radiatoren el. i nærheten, hørtes ut som en pumpe som jobber uten vann, så frykta at kjølevæska var fryst, men når jeg så ned i ekspansjonstanken så det bra ut, og varme anlegget fungerer. Så da kan vel ikke det være grunnen til ulyden, væska kan vel ikke være frossen på et sted og flytende på et annet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Det er akkurat det det kan.. Har skjedd det samme på min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Kjøp evt. en frost veske tester på bil tema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 dytt bilen inn i varm garasje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 det du hørte var sikkert vannpumpa som sleit litt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general1234 Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Jeg har et lignende problem, forje eier har ikke hatt på frost veske, å frosten kom ganske rett etter kjøpet. Så hele bilen er nok bunnfrosset. Men nå ser det ut til at det kommer pluss grader Prøvde å starte den før jeg viste at den var frosset, fordi jeg regnet med at det var frostveske på. Å ha hørte jeg den stygge ulyden du snakket om. Har prøvd å etter fylt litt med frostveske etter hvert som til smelter slik at det ikke fryser igjen, vet ikke hvor mye dette hjelper men e r vel verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Jeg hadde is i radiatoren og hadde ganske mye å gjøre for å få det ut igjen.. Først hadde jeg motorvarmer på i flere dager på rad, så helte jeg ut den gamle kjølevæska (det som gikk), så brukte jeg kokende vann og helte i alt av slanger og i radiatoren.. (motor og radiator var temperert) Sakte men sikkert tinte isen opp etter sikkert 100 liter med kokende vann, men det gikk til slutt! Deretter helte jeg på sterkt blandet NY kjølevæske, og tok meg en kjøretur på 20 mil for å få all isen bort.. Denne prosessen (før kjøringa) tok meg nesten 2 timer, men det er absolutt verdt det! Jeg sprenger ikke motoren og radiatoren nå i allefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 eller dytte bilen inn i varm garasje! digg det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 eller dytte bilen inn i varm garasje! digg det Da bør du ha en annen bil som du kan bruke i mellom tiden mens bilen er i garasjen i noen uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 noen uker? det tiner rimelig fort da i mit tilfelle så har jeg en bil til. sommerbil og vinterbil! genialt. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 noen uker? det tiner rimelig fort da i mit tilfelle så har jeg en bil til. sommerbil og vinterbil! genialt. hehe Njaaa...skeptisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 om den er bånntæla kan du jo bare be til høyere makter om at en frost plugg ikke har sprengt da.. drittarbeid å fikse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 om den er bånntæla kan du jo bare be til høyere makter om at en frost plugg ikke har sprengt da.. drittarbeid å fikse.. Øh da bør man vel be til høyere makter om at _bare_ en frostplugg har sprengt. lite morro med sprekk i blokka, noe som helt fint kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general1234 Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Virker som jeg hadde flaks, tror bare det var en frostplugg som spratt ut. men regreima hoppa over noen hakk slik at ventilene ble mosa så har ikke fått starta den å sjekka om det er tett, men virker som om veskenivået holder seg:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå