Skar Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Lurer på om noen er behjelplige med tips om hva som må gjøres med motoren i bilen min for å få ut mere effekt.. skal bestille meg effektannlegg og grenrør i nærmeste framtid men er sikkert masse mere å gjør å?? Bilen er en 1997 mod 323 touring..
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Såfremt du ikke skal montere turbo eller kompressor, tror jeg du kan hente mer toppeffekt på å skifte innsugsmanifold. Dette hentes f.eks. fra 325 E36 (M50 motor), og du får kjøpt et "install-kit" ved siden av som gjør monteringen lettere. Et åpent konfilter samt et komplett effektanlegg inlk. grenrør vil nok også hente noen hk. Det er både dyrt og kanskje litt vanskelig å hente ekstra hester ut av disse motorene. Les litt i denne tråden, så blir du kanskje også litt klokere: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28810
Skar Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 takker for svar Tenker ikke turbo eller kompressor, bare få ut litt ekstra fra org motor.
Skar Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Skrevet Februar 9, 2007 men noen som har link til steder der det er å få kjøp div deler til det jeg trenger..??
-Anders- Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Stikk inn på e36coupe.com.. et forum. Der er det en kar som modifiserer M50b25 innsug og gass-spjeld til å passe m52. kaller seg alpina 527 eller noe i den duren. Men gå inn der så finner du det fort ut. Ligger under overskriften big bore throttle body der inne. Du sender ganske enkelt ditt m52 innsug til han, så sender han deg et modda m50 innsug tilbake. Tror prisen ligger på 5-6K. Jeg sendte han en mail, så mottok jeg en detaljert mail tilbake om hva han gjorde osv. Kan godt videresende hvis du gir meg eposten din..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå