Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen er behjelplige med tips om hva som må gjøres med motoren i bilen min for å få ut mere effekt..

skal bestille meg effektannlegg og grenrør i nærmeste framtid men er sikkert masse mere å gjør å??

Bilen er en 1997 mod 323 touring..

Skrevet

Såfremt du ikke skal montere turbo eller kompressor, tror jeg du kan hente mer toppeffekt på å skifte innsugsmanifold. Dette hentes f.eks. fra 325 E36 (M50 motor), og du får kjøpt et "install-kit" ved siden av som gjør monteringen lettere.

Et åpent konfilter samt et komplett effektanlegg inlk. grenrør vil nok også hente noen hk.

Det er både dyrt og kanskje litt vanskelig å hente ekstra hester ut av disse motorene.

Les litt i denne tråden, så blir du kanskje også litt klokere:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28810

Skrevet

Stikk inn på e36coupe.com.. et forum. Der er det en kar som modifiserer M50b25 innsug og gass-spjeld til å passe m52. kaller seg alpina 527 eller noe i den duren. Men gå inn der så finner du det fort ut. Ligger under overskriften big bore throttle body der inne.

Du sender ganske enkelt ditt m52 innsug til han, så sender han deg et modda m50 innsug tilbake. Tror prisen ligger på 5-6K. Jeg sendte han en mail, så mottok jeg en detaljert mail tilbake om hva han gjorde osv. Kan godt videresende hvis du gir meg eposten din..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...