Truls 87 Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Noen ganger hender det at bilen min (1999 320CI) bestemmer seg for å gå på 5 sylindre. Virker i hvertfall som den gjør det. Særlig hvis den blir stående litt på tomgang rett etter kaldstart. Den går også litt ujevnt på tomgang når den er kald. Noen som vet hva dette kan skyldes? Har nylig skiftet tennplugger.
jensemann23 Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 hvis du har skiftet plugger så kan det hende at en av pluggledningene har fått brudd i seg når du har holdt på å dra i ledningene. Skift ledninger også, de bør byttes sammen med pluggene.
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Det er ikke pluggledninger på denne bilen. Trolig er det en coil som fusker (det er en til hver sylinder). Da bør denne evt byttes. Hvis det er lenge siden tennpluggene ble byttet, kan det være umaken verdt å bytte disse samtidig. Ellers kan det også være en ide å sjekke vakuumslangen som går på langs rett over innsuget.
håvard Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 jeg har samme problemet, men det er bare rett etter kaldstart, og varer ikke lengre enn et par minutter... merker ikke noe når jeg kjører, er bare hvis den står stille. Jeg tror også det kan ha noe med en coil å gjøre, har bare ikke giddi å sjekke noe sånt enda.
bmw328icab Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 sånn begynnte min og, til slutt så gikk den på 4 sylindre.. det var toppakningen+sprekk i toppen
Truls 87 Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 holder vel kanskje en knapp på gåen coil jeg også, men burde ikke dette blitt oppdaget på diagnosetest hos autozentrum, hadde dette nylig ifm. feilsøking på airbag + nøkkelverifikasjon..
Kjetil Sømme Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Det er ikke alltid at det trigges en feilkode, men det pleier å gjøre det. Jeg har 3 reservecoiler som jeg bruker til feilsøking. Bytter ut 3 av coilene først, deretter de 3 andre hvis det ikke ble bedring. Da vet man hvilken bank som er synderen, og prøver med en og en coil der. Ellers kan det være olje eller vann i plugghullene, jeg hadde det på min i sommer. Pakningene begynner å merke tidens tann nå. Send meg en PM, jeg har også utstyr til å se hvilken sylinder som ikke være med (såkalt "laufunruhe").
Truls 87 Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 Takk for tips. Får skru løs coilene igjen og se etter fuktighet og overslag i første omgang.
Kjetil Sømme Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Takk for tips. Får skru løs coilene igjen og se etter fuktighet og overslag i første omgang. Det er veldig vanskelig å se noe overslag på den type coiler. I noen tilfeller kan det være flere coiler som tenner innimellom, noe som gjør det vanskelig å konstatere hvilken coil som er gåen siden det er flere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå