conzoz Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Hei Det har vært kaldt i det siste i Trondheim og når jeg skulle starte bilen her om dagen så sveiv starteren veldig tungt men nok til at jeg fikk startet bilen. Det som er rart er at trippteller og klokke nullstilles. Akkurat som om bilen har vært tom for strøm en stund. Det kan den ikke ha vært i og med at jeg fikk startet bilen. Så jeg kjørte en lengre tur for å lade batteriene. Dagen etter så skjedde nøyaktig det samme. Noen som vet hva dette kan komme av? Batteriet tar lading og bilen starter hver gang. -Olav
NyborgRacing Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 dette kommer nok av at når du drar rundt motoren på starter'n å den går veldi tungt så tar den all strømmen en liten stund her er det snakk om millisekund å det er nok til at bilen tror at batterie har vært frakopla! hold inne clutch'n når du skal starte så slipper starter'n å dra med seg girkassa rundt også men det gjør du kanksje hehe! går den veldi tungt så kanskje du har feil viskositet på motorolje'n du bruker? er vel nokså kaldt oppi trondheim også nå..
conzoz Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 Regna i grunn med at det var starteren som tok all strømmen ja. Mener at 5w40 er grei olje. Men det har jo vært veldig kaldt her oppe nå ja. Takker for svar!
NyborgRacing Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 den oljen skal være grei den ja! men er nok kulda som gjør det
KennetG Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Du har et batteri som er for lite, eller så er det nesten gåent...Samma om det er 15-grader ute så skal den klare å starte den uten å dra tungt. Bytt batteriet, så er problemet borte skal du se:)
conzoz Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 Var akkurat ute og målte spenninga på batteriet. Den var på 12,66V. Fikk en til å måle mens jeg startet bilen. Spenningen falt da ned til 10,5 volt og bilen startet. Starteren spant rundt og bilen startet akkurat som den skulle. Dermed så er det ikke alltid at bilen "dør" under start og nullstilles. Kan derfor ikke skjønne at det er batteriet som er problemet. Det har irret litt rundt minuspolen på batteriet, så skal pusse vekk og kanskje kjøpe en ny kabel til minuspolen. Det kan tenkes at det har vært dårlig kontakt her som har ført til problemet. -Olav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå