Kobar Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Noen som har sett eller hørt noe om denne bilen? jeg solgte denne til en kar fra stavanger med etternavn Aakh.. Berge, og det har seg slik at jeg må betale årsavgift dersom han ikke hugger denne bilen innen mars! vi inngikk en avtale, og jeg har underskrifta hans på at han skulle betale årsavgift dersom han ikke klarte og få bilen hugget innen mars. har også underskriften på salgsmeldingen. Jeg har ett telefonnummer til karen, men han svarer ikke lenger. mobilen er slått av hele tiden! Begynner og bli bekymra, gidder ikke enda en "case" med politet angående svindel og bedrageri... legger en link til tidligere salgsannonse på gjeldende bil, vedkommende kjører visstnok en nyoppussa Ford sierra (coupe/sedan) med svart og grå lakk! Bilen han kjøpte av meg var en sliten rød/brun sierra stasjonsvogn, rundbulka og herja... det var prøveskilter på bilen da han henta den.. Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1354354 Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 er du sikker p at du må betale årsavgifta ?selv om du har solgt den? sjedde noe lignende med meg da jeg solgte min e36.jeg solgte den i januar,og etter ei stund krevde den nye eieren at jeg skulle betale årsavgifta,selv om jeg bare hadde kjørt den 1 mnd av året.han har rett i at jeg var ansvarlig for det,men omm jeg ikke gjorde det,så ble jo hans bil avskilta,så han det går ut over.. så jeg ville undersøkt litt mer før du bekymrer deg så mye om en "case" med snuten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Det er den personen som bilen er registrert på 31/12-2006 som får kravet om årsavgiften, hvis ikke ny eier betaler den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 jeg fikk ikke noe krav,men han duden sa at jeg var ansvarlig.men om årsavgifta ikke ble betalt så var det jo han det går ut over,siden hans bil blir avskiltet.det var mitt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Den som eier bilen 31/12-06 vil først få regningen om å betale årsavgiften også vil det gå over til inkassokrav og det får man et par gang. Men så begynner Biltilsynet å se hvem det er som egentlig eier den bilen, å da vil dem sende til den nye eieren. Men jeg ville bare ha betalt den årsavgifta å ferdig med det, ikke særlig gøy å ha inkassokrav på seg da står man i registeret. Har opplevd et lignende problem selv. Nye eieren nekta å betale årsavgifta, fordeom vi hadde gjort avtale på forhånd. Men vi ble enige om å betale 50/50 siden det ville gå utover oss begge tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Så årsavgiften går til inkasso, før bilen blir avskiltet?? Hvis ikke, så er det jo bare å kaste regningen, slik at ny eier får skiltene klippet Solgte nemlig en MC i november/desember, og jeg er redd for at jeg får regningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Blir vel ikke avskilta hvis den hadde prøveskilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Larsen Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 blir vertfall ikke klippet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Du skriver: vi inngikk en avtale, og jeg har underskrifta hans på at han skulle betale årsavgift dersom han ikke klarte og få bilen hugget innen mars. har også underskriften på salgsmeldingen. Da bør jo dette være greit, du har underskriften hans og det hele. Da er han jo nødt til å betale spør du meg. Ville ikke ha betalt den isåfall, vis fram salgsmeldinge hos biltilsynet, og hør med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 hvorfor skal det betales årsavgift når bilen er på prøveskilter? Det er da bare å ringe biltilsynet og si fra at bilen er avregistrert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 hvis bilen var avskilta før 31,12,06 så blir det ikke sendt ut årsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2007 bilen ble avskilta i slutten av januar. så årsavgift må betales. ny eier skulle bare plukke bilen for deler, for så og sende den til huggeren. Har skriftlig avtale på at ny eier har ansvar for årsavgift med hans underskrfit. Jeg har søkt litt rundt på følgende navn, og det viser seg at han kommer fra grimstad! Men jeg har gateaddressa hans i stavanger som står på salgsmeldinga, samt fødselsnummeret hans, så jeg tror ikke han slipper lett unna dersom han vil prøve å svindle meg. Det som bekymrer meg mest er at han har tatt rammenummer og kasta det, og/eller bare brukt falskt navn på salgsmelding. Jeg synes han hadde dialekt som minnet fra Haugesund området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Larsen Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 kansje det er samme pers som kjøpte bil av meg i juli i fjor.. skylder meg fortsatt 67500kr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 kansje det er samme pers som kjøpte bil av meg i juli i fjor.. skylder meg fortsatt 67500kr.. Skyder noen deg fortsatt så mye? 67500 er mye penger! Hvordan er det mulig, og hva gjør du med saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 det blir uansett bare halv årsavgift hvis bilen avskiltes før 1 juni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå