Gå til innhold

Noen som kjenner denne karen? (stavanger-området)

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har sett eller hørt noe om denne bilen? jeg solgte denne til en kar fra stavanger med etternavn Aakh.. Berge, og det har seg slik at jeg må betale årsavgift dersom han ikke hugger denne bilen innen mars!

vi inngikk en avtale, og jeg har underskrifta hans på at han skulle betale årsavgift dersom han ikke klarte og få bilen hugget innen mars. har også underskriften på salgsmeldingen.

Jeg har ett telefonnummer til karen, men han svarer ikke lenger. mobilen er slått av hele tiden!

Begynner og bli bekymra, gidder ikke enda en "case" med politet angående svindel og bedrageri... legger en link til tidligere salgsannonse på gjeldende bil,

vedkommende kjører visstnok en nyoppussa Ford sierra (coupe/sedan) med svart og grå lakk!

Bilen han kjøpte av meg var en sliten rød/brun sierra stasjonsvogn, rundbulka og herja... det var prøveskilter på bilen da han henta den..

Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1354354

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker p at du må betale årsavgifta ?selv om du har solgt den?

sjedde noe lignende med meg da jeg solgte min e36.jeg solgte den i januar,og etter ei stund krevde den nye eieren at jeg skulle betale årsavgifta,selv om jeg bare hadde kjørt den 1 mnd av året.han har rett i at jeg var ansvarlig for det,men omm jeg ikke gjorde det,så ble jo hans bil avskilta,så han det går ut over..

så jeg ville undersøkt litt mer før du bekymrer deg så mye om en "case" med snuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som eier bilen 31/12-06 vil først få regningen om å betale årsavgiften også vil det gå over til inkassokrav og det får man et par gang. Men så begynner Biltilsynet å se hvem det er som egentlig eier den bilen, å da vil dem sende til den nye eieren.

Men jeg ville bare ha betalt den årsavgifta å ferdig med det, ikke særlig gøy å ha inkassokrav på seg da står man i registeret.

Har opplevd et lignende problem selv. Nye eieren nekta å betale årsavgifta, fordeom vi hadde gjort avtale på forhånd. Men vi ble enige om å betale 50/50 siden det ville gå utover oss begge tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: vi inngikk en avtale, og jeg har underskrifta hans på at han skulle betale årsavgift dersom han ikke klarte og få bilen hugget innen mars. har også underskriften på salgsmeldingen.

Da bør jo dette være greit, du har underskriften hans og det hele. Da er han jo nødt til å betale spør du meg. Ville ikke ha betalt den isåfall, vis fram salgsmeldinge hos biltilsynet, og hør med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ble avskilta i slutten av januar. så årsavgift må betales.

ny eier skulle bare plukke bilen for deler, for så og sende den til huggeren.

Har skriftlig avtale på at ny eier har ansvar for årsavgift med hans underskrfit.

Jeg har søkt litt rundt på følgende navn, og det viser seg at han kommer fra grimstad! Men jeg har gateaddressa hans i stavanger som står på salgsmeldinga, samt fødselsnummeret hans, så jeg tror ikke han slipper lett unna dersom han vil prøve å svindle meg.

Det som bekymrer meg mest er at han har tatt rammenummer og kasta det, og/eller bare brukt falskt navn på salgsmelding.

Jeg synes han hadde dialekt som minnet fra Haugesund området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...