morrist Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Har vært ute på tur i kulden med diesel bilen min.. Var på hovden, og bilen hadde store problemer med å starte..-28 grader er ikke å spøke med! Dette førte til tapping av batteriet etter gjentatte,laaange gløde perioder påfølgt av en del kinning... da jeg fikk gang på bilen igjenn, ved hjelp av booster, lyste airbag lyset.. Pleier dette lyse etter strømlens? eventuelt kan sensoren"fryse"? Opplevde i samme slengen også at wiren som løser ut panseret frøs i "åpnet" stilling, slik at jeg var pent nødt til å kjøre ned til varmere strøk før jeg fikk lukket panseret skikkelig med begge låsene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Februar 12, 2007 Share Skrevet Februar 12, 2007 Det hender at abs lampen lyser hvis batteriet er tomt! Ikke noe farlig! kommer bort når du har strøm på batteriet igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 hmm.. nå er greia den at jeg har fått strøm på tralla igjenn, og den lyser fortsatt.. har egentlig å bestlutte å svinge innom bavaria på forus, så kan de koble til instrumentet bare for å lese av feilkoden, og resette den.. hviss ikke noen andre har noen erfaringer med dette som kan løse prob..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrist Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 Skremmende opplevelse jeg hadde nettopp.. var inne på bavaria på forus med dette feil lyset på airbagen. Spurte om de kunne nullstille feilkoden , for jeg hadde hørt at når bilen gikk strømlens, kunne det fort komme opp feilkoder på ex. airbag.. Joda, de skulle se på dette, og tok bilen inn på verkstedet mens jeg ventet. Etter en liten halvtime fikk jeg bilen tilbake , med beskjed om at det var feil på venstre sideairbag, og at bilen måtte plukkes fra hverandre til feilen ble funnet. Ergo, noe som fort kan bli en dyr og omfattende operasjoen.. Litt irritert over dette sa jeg nei til at de skulle fikse det, og tok med bilen til et lokalt lite verksted sør på jæren. Han så på bilen, nullstillte feilkoden, og alt var HEILT iorden..Fikk også høre (som jeg egentlig visste..) at dette var et kjent problem med å gå strømlens, og somregel kunne fikses med å resette feilkoden.. Skremmende hviss dette er bavaria sin politikk, og mange kunder bruker unødvenidg mye på å reparere dette..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå