joris Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Skal skru sammen en 325 motor og tenkte jeg skulle trimme litt. Har søkt litt her og der, men er fortsatt ikke 100% sikker på hva jeg skal. Planen er: -Montere dieselveiv, kortere råder og høvling av blokk (2,7) -Komp 10-10,5 -Grenrør -KN filter -274/282 grd kam ?? -Justerbart kamdrev ?? -Stivere ventilfjærer?? -Vinner jeg noe på den trimkammen vs orginal kam? -Om jeg velger denne kammen, trenger jeg stivere ventilfjærer? -Kan jeg bruke orginale vippearmer? -ECU`en nå chipet. Kan jeg bruke samme styringa på 2,7 motoren? Bytter selvfølelig rådelager, bærelager, stempelringer og evnt ventilstyringer mens jeg er i gang.
336mik Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 orginale vippearmer tåler vel kanskje drøye 7000rpm,men de vil ta kvelden før eller senere. Den kammen er jo ikke så ekstrem,så stivere fjærer skulle ikke være nødvendig.Og litt effekt vil den vel gi.
oddis Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Legg penger i skikkelig porting og et sprut som gjør at motoren ikke går som en fyllesyk russer. Kjenner flere som har gjort denne konverteringa og fått store problemer med både riktig air/fuel forhold samt ett vanvittig bensinforbruk (over 1,8L på mila under vanlig kjøring)
joris Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Skrevet Februar 13, 2007 Klarer ikke orginaldysene å gi nok bensin? Eller er det styringa det står på? Trodde ikke det var noe problem med så moderat trim jeg. Regner med å hente ut ca 200hk.
oddis Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Du må ihvertfall få opp bensintrykket. Hva de orginale dysene holder til skal jeg ikke spekulere i, men jeg ville aldri beholdt de orginale etter såpass sugetrimming.
joris Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Noen flere som har en formening om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå