Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skru sammen en 325 motor og tenkte jeg skulle trimme litt. Har søkt litt her og der, men er fortsatt ikke 100% sikker på hva jeg skal. Planen er:

-Montere dieselveiv, kortere råder og høvling av blokk (2,7)

-Komp 10-10,5

-Grenrør

-KN filter

-274/282 grd kam ??

-Justerbart kamdrev ??

-Stivere ventilfjærer??

-Vinner jeg noe på den trimkammen vs orginal kam?

-Om jeg velger denne kammen, trenger jeg stivere ventilfjærer?

-Kan jeg bruke orginale vippearmer?

-ECU`en nå chipet. Kan jeg bruke samme styringa på 2,7 motoren?

Bytter selvfølelig rådelager, bærelager, stempelringer og evnt ventilstyringer mens jeg er i gang.

Skrevet

orginale vippearmer tåler vel kanskje drøye 7000rpm,men de vil ta kvelden før eller senere.

Den kammen er jo ikke så ekstrem,så stivere fjærer skulle ikke være nødvendig.Og litt effekt vil den vel gi.

Skrevet

Legg penger i skikkelig porting og et sprut som gjør at motoren ikke går som en fyllesyk russer. Kjenner flere som har gjort denne konverteringa og fått store problemer med både riktig air/fuel forhold samt ett vanvittig bensinforbruk (over 1,8L på mila under vanlig kjøring)

Skrevet

Klarer ikke orginaldysene å gi nok bensin? Eller er det styringa det står på? Trodde ikke det var noe problem med så moderat trim jeg. Regner med å hente ut ca 200hk.

Skrevet

Du må ihvertfall få opp bensintrykket. Hva de orginale dysene holder til skal jeg ikke spekulere i, men jeg ville aldri beholdt de orginale etter såpass sugetrimming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...