Gå til innhold

Jagende tomgang til stadighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever stadig at tomgangen er litt snodig, at den står og jager mellom 500 og 800 omdreininger (den skal vel normalt ligge på ca 800 omdreininger, eller?)

Uansett, bytta lambda-sonden før eu-godkjenning fordi jeg hadde for høye lambda og co2 verdier eller noe sånt. Og den første uka var det helt greit, ingen jaging på tomgangen eller noe, men nå har det begynt igjen. Det har neppe så mye og si, men det er litt irriterende bare.. Noen som har noen forslag?

(det står vel på siden her også, men det er altså en e34 fra 90 (5.18i) det gjelder.

Skrevet

jeg hadde sjekket for vakumlekkasjer, etter det jeg har erfart så kan dette hørres ut som et vakum lekkasje problem. Gå over motoren med startgass når den står og sviver. Kan være flere ting som fører til et slik problem men dette er ett alternativ

Skrevet

gass spjeldsensoren er sikkert gåen! den gir beskjed til hjernene om turtallet er høyt eller lavt! vis jeg ikke tar helt feil :P og vis den er gåen så blir motoren frustrert og for angst osv :P :P

Skrevet
gass spjeldsensoren er sikkert gåen! den gir beskjed til hjernene om turtallet er høyt eller lavt! vis jeg ikke tar helt feil :P og vis den er gåen så blir motoren frustrert og for angst osv :P :P

tviler sterkt på at gasspjeldsensoren(tps) har noe med dette og gjøre.holder en finger på teorien om vakuum lekasje eller tomgangsmotoren som trenger en rens eller byttes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...