Gå til innhold

"Slenger" når jeg slipper gassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi

Lurer fælt på hva detta er for noe.

Når jeg slipper gassen etter å ha tråkka på som et ordentlig mannfolk får bilen en sleng til venstre, og jeg må korrigere med rattet. har kjørt lite bakhjulstrekka bil før og lurer på om dette er BMW-feil, bakhjulsdrevet-feil eller bare min bil som er røyka.

Bilen er en e36, 318i

takker for mulig hjelp

Skrevet

Hvis du gir på mye så vil bakhjulene dine gå fort rundt, når du da slipper gassen vil hjulene bremses hvis du ikke trykker inn clutchen. Når hjulene bremses bak vil du få sleng....

Skrevet
Hvis du gir på mye så vil bakhjulene dine gå fort rundt, når du da slipper gassen vil hjulene bremses hvis du ikke trykker inn clutchen. Når hjulene bremses bak vil du få sleng....

aha, men jeg syns at det kommer når jeg clutcher også, eler er det bare jeg som er n00b?

Skrevet
Hoi

Lurer fælt på hva detta er for noe.

Når jeg slipper gassen etter å ha tråkka på som et ordentlig mannfolk får bilen en sleng til venstre, og jeg må korrigere med rattet. har kjørt lite bakhjulstrekka bil før og lurer på om dette er BMW-feil, bakhjulsdrevet-feil eller bare min bil som er røyka.

Bilen er en e36, 318i

takker for mulig hjelp

Disse bilene er veldig lett bak, sleng en 50kg sandsekk i bagasjen eller et feit anlegg med samma vekt. Blir bedre da. Regner med at du ikke har antispinn og div? Er normalt vil jeg si.

Skrevet

men uansett om de er lette bak eller ikke så er problemet som nevnt ovenfor ikke egentlig et problem, men bare sånn det er?

Skrevet

Jeg vil ikke tro det er normalt at bilen "slenger" kun til venstre når du slipper gassen. kan du utdype litt mer, m.t.p. om det skjer på snø/asfalt, og om dette skjer i sving eller på rett vei?!

Skrevet

foringene som holder bak akselen er gåene . hadde samme problem på min bmw. da blir den hellt lealaus. er noe dritt og bytte og om du ikke har en veldig bra presse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...