Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Har fått plokka av toppen og nå skal jeg bytte kam, vippearmer og vippearmsaklinger. Har plokka av gummihalvmånene foran vippearmakslingene og "dekslet" foran kammen. Har løsna på justeringen til alle vippearmene/ventilene. Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal få ut vippearmakslingene? Er det bare å finne noe fint å slå på enden av akslingene med? Eller er det slik at jeg må løsne armene mer på noen måte? Virker som akslingene sitter ganske godt. Har også lagt merke til at et par av ventilene er litt nedtrykt, antar at armene kommer flygene ut når jeg drar ut akslingene?

Takk for alle svar :)

Skrevet

Det sitter et låseblekk mellom vipparmsakslingene i forkant . Fjern det og alle låseblikkene over vippearmene. Snu på kammen til ventilen i forkant el bakkant er belastet, flytt til siden andre vippere fra ventilen(løsne excenter)bank forsiktig akslingen den veien som frir den aktive ventilen først. Bruk trepinne el så du ikke skader pluggen i enden av akslingen da disse er hule og oljetrykket går i dem. Deretter glir akslingen ganske lett ut. Gjenta samme med andre aksling. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...