Barek Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Skal kjøpe meg bil og har etter mye om og men havnet på bmw e46. Valget er basert på min egen subjektive oppfatning av utseende, samt bmw-eieres skryt av egne biler Følgende kriterier: Pris: max 140.000, helst 110.000-120.000. Årsmodell: 1998 - 2002. Farge: Sort eller grå. Muligens blå. Chassis: Sedan Jeg har rett og slett lite peiling på det tekniske når det kommer til biler. I tillegg har jeg aldri prøvekjørt e46. Derfor trenger jeg nå hjelp av dere. Er veldig usikker på om jeg blir "skuffet" hvis jeg kjøper en 316. Bør jeg gå for 318 eller kanskje 320? Sistnevnte blir vel fort litt dyr i forhold til budsjettet. Hvor stor er egentlig forskjellen på disse motorene? Sånn rent "opplevelsesmessig". Er vel ikke så lett å forklare med ord men prøv gjerne Hva med kilometerstand. Hvor mye mener dere bør være max for at ikke kjøpet skal være et altfor stort sjansespill? Husk at jeg ikke skrur selv... Hva mer bør jeg være oppmerksom på? Hva mener dere er avgjørende i forhold til bruktbilkjøp? Hva med prisen? Eksempel: 318i, 99 mod, 128.000 km. Er 119.000 en grei pris med "normalt" ustyrsnivå eller er denne mulig å prute mye... etter deres oppfatning. Selvfølgelig vanskelig uten å vite alle detaljer, men likevel... Takker for alle tips. Prøver å oppdatere tråden etterhvert som jeg snevrer inn søket mitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 For det første vil jeg ønske deg velkommen til bimmers.no Dette hørtes jo billig ut, og e46 er blitt billigere nu også, spesielt de mindre motorene 316 og 318 Du får mye penger for bilene, kopier linken til bilen/ene du tenkte på, så kan vi kommentere ytterlige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= Dette er en veldig grei bil Lav km og synes ikke prisen var så gal heller.. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ihvertfall gått for en 320. Men det koster å ha bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barek Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 Takk takk! noen linker til biler jeg vurderer... http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 227&page=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 21&tot=228 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 23&tot=228 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 25&tot=228 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 228&page=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 228&page=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 228&page=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 228&page=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 228&page=2 http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=817402 Det er jo et ENORMT utvalg. Så hvordan velger jeg bilen som er perfekt for meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Er veldig usikker på om jeg blir "skuffet" hvis jeg kjøper en 316. Bør jeg gå for 318 eller kanskje 320? Sistnevnte blir vel fort litt dyr i forhold til budsjettet. Hvor stor er egentlig forskjellen på disse motorene? Sånn rent "opplevelsesmessig". Er vel ikke så lett å forklare med ord men prøv gjerne Kan ikke si noe om E46, men når jeg kjøpte E36 lurte jeg på det samme som deg. Jeg endte opp med 318 (automat) og angrer ikke et sekund! Den går helt greit til min type kjøring men kjennes litt treig av og til, så jeg er veldig glad jeg ikke endte opp med 316. Klart, 320 er å foretrekke, men når pengene bestemmer synes jeg 318 er et bra kompromiss og leter du litt får du dem til nesten samme pris som 316. Ellers når det gjelder bruktbilkjøp... vurder selgeren nøye... Selgeren sier faktisk mye om bilen. Personlig ville jeg styrt unna biler som er senket/stylet og selges av ungdom i skole. Sikkert mange som er uenig her, men jeg har følelsen av at denne typen bileiere ofte bruker litt mer penger på plast enn vedlikehold. PS: Jeg mener ikke å støte noen på forumet! Og sist men ikke minst: Gled deg til å bli BMW-eier! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barek Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1208844&username=Dette er en veldig grei bil Lav km og synes ikke prisen var så gal heller.. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ihvertfall gått for en 320. Men det koster å ha bil Nice! Den der likte jeg også. Ringte 5-6 ganger uten å få svar. Sendte tekstmelding, fikk umiddelbart svar. Prøvde derpå å ringe igjen.. intet svar. Ny tekstmelding og nytt svar. Han ville ikke snakke med meg, og har vel ikke spesielt lyst til å selge bilen heller.... Synd. For den så veldig bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barek Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 Er veldig usikker på om jeg blir "skuffet" hvis jeg kjøper en 316. Bør jeg gå for 318 eller kanskje 320? Sistnevnte blir vel fort litt dyr i forhold til budsjettet. Hvor stor er egentlig forskjellen på disse motorene? Sånn rent "opplevelsesmessig". Er vel ikke så lett å forklare med ord men prøv gjerne Kan ikke si noe om E46, men når jeg kjøpte E36 lurte jeg på det samme som deg. Jeg endte opp med 318 (automat) og angrer ikke et sekund! Den går helt greit til min type kjøring men kjennes litt treig av og til, så jeg er veldig glad jeg ikke endte opp med 316. Klart, 320 er å foretrekke, men når pengene bestemmer synes jeg 318 er et bra kompromiss og leter du litt får du dem til nesten samme pris som 316. Ellers når det gjelder bruktbilkjøp... vurder selgeren nøye... Selgeren sier faktisk mye om bilen. Personlig ville jeg styrt unna biler som er senket/stylet og selges av ungdom i skole. Sikkert mange som er uenig her, men jeg har følelsen av at denne typen bileiere ofte bruker litt mer penger på plast enn vedlikehold. PS: Jeg mener ikke å støte noen på forumet! Og sist men ikke minst: Gled deg til å bli BMW-eier! Enig i det. Typiske "mekkeprosjekter" medfører vel naturlig nok en høyere risiko enn konekjørt bil som har alt av service og vedlikehold på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Ting du bør være oppmerksom på ved besiktigelse av bilen(e): Rust i panser (spesielt over lyktene) og bakluke, Støttestag foran (rakler i humper), håndbrekk. Er enig me hartvix i det han skrev om kjøp av senket bil. Kjøp deg heller en orginal bil å senk den eventuelt selv. Da VET du at det blir gjort skikkelig! Lykke til med bilkjøpet! Ta Naf-test før kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Hei og velkommen til forumet. Sjekk som Skwalley her sier med rust på nevnte steder samt i dører. Utenom dette så er det jo også et spm om utstyr. Jeg ville helt klart gått for en bil med sportsseter og autoklima. Dette er et must i mine øyne og mye lettere salgbart igjen. Deretter ville jeg også gjerne hatt multiratt og deretter xenonlys, men xenon er det nok ikke voldsomt mange av bilene fra 98-99 som har. Men det er noen Lykke til med kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barek Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hei og velkommen til forumet. Sjekk som Skwalley her sier med rust på nevnte steder samt i dører. Utenom dette så er det jo også et spm om utstyr. Jeg ville helt klart gått for en bil med sportsseter og autoklima. Dette er et must i mine øyne og mye lettere salgbart igjen. Deretter ville jeg også gjerne hatt multiratt og deretter xenonlys, men xenon er det nok ikke voldsomt mange av bilene fra 98-99 som har. Men det er noen Lykke til med kjøp! Angående utstyr så har jeg også tenkt på automatisk klima. Vil også gjerne ha midtarmlene. Sportsseter er vel ikke så vanlig... eller? Ellers så liker jeg hvite blinklys, og felgene er også viktig for utseende sin del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Følg tipsene og rådene du har fått her Forøvrig, likte bilen på bilde 8, mye utstyr og greier, men et minus var det, lexsus baklykter hadde den, kan tyde på ungdomskjørt. Men masse flott å velge mellom,lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barek Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 Følg tipsene og rådene du har fått her Forøvrig, likte bilen på bilde 8, mye utstyr og greier, men et minus var det, lexsus baklykter hadde den, kan tyde på ungdomskjørt. Men masse flott å velge mellom,lykke til Hva synes du om prisene? Vil du si det er rom for å prute mye på disse? Og hva med kilometerstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Hvite blinklys og felger er jo ting som er lett å gjøre noe med i ettertid. Jeg ville helt klart ventet til jeg fant en bil med sportsseter og autoklima da dette er meget behagelig ekstrautstyr å ha, samt at det er en større operasjon å bytte til dette om man ikke finner en bil som har det allerede. Midtarmlene kan være dyrt løst men er ikke sååå vrient å få på plass i etterkant. Det er nok ikke mange biler av slike du ser på som har midtarmlene vil jeg tro. Da er det flere som har sportsstoler. Når det er sagt så er det ofte vrient å finne en bil med akkurat det utstyret man selv vil ha. Men har man ikke hastverk så dukker det alltids opp noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Følg tipsene og rådene du har fått her Forøvrig, likte bilen på bilde 8, mye utstyr og greier, men et minus var det, lexsus baklykter hadde den, kan tyde på ungdomskjørt. Men masse flott å velge mellom,lykke til Hva synes du om prisene? Vil du si det er rom for å prute mye på disse? Og hva med kilometerstand? Prisen på denne er ikka gal. Det er jo tross alt også en 2000 mod. Km er ikke avskrekkende og den har det meste av det utstyret jeg kunne tenke meg minus autoklima. Men den har sportsstoler, xenon og multiratt bl.a. De lexuslyktene ville jeg kastet i nærmeste søppelbøtte og fått på noen originale. Og jeg ville også sett ann eieren i forhold til hvordan bilen kan ha blitt kjørt. Vil vel også si at det kan være rom for prutningsmonn da de fleste legger inn en liten buffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=817402 Synes ikke denne så så gal ut. Husk at når man skal kjøpe brukt bil på budsjett så finner man aldri den perfekte bilen med sportsseter i skinn, multiratt, xenon, m-pakke og soltak. Slik er det bare. Men denne skal i hvertfall ha digital klima, soltak, midtarmlene og cd-veksler. 118-hesteren fungerer også helt greit på norske veier. Har du bare dårlig nok tid så får du den fort opp i god fart. Felger er bedre å kjøpe i ettertid; da kan du velge akkurat de felgene du har lyst på. Senkesett, hvite blinklys og cd-spiller foran kan også greit ordnes i ettertid. Standard-setene er heller ikke så dårlige som folk skal ha det til, men det kan du jo finne ut av selv etterhvert som du får prøvd dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå