Gå til innhold

Lyddemping i døra?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få god bass i høyttalerne i dørene. Vil det bli bedre hvis jeg smelter på dempematter av typen Swedac, Brown Bread, NoiseKiller ect. inni hele døra? Noen som har erfaring med akkurat dette?

vilken bil er d snakk om her? hva bruker du i døra? merke? størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 sedan. Focal komponentsett med 6,5" som står i døra...
Hmmmm, dette var veldig merkelige greier :? vilket focal sett er dette? focal skal spille med bra punch d da :wink: koblet + og - riktig sefølgelig? :wink: klart, demping av døra er jo ikke dumt d :) men at du ikke får no særlig med bass, er jo ikke dempingen som er hoved problemet her, d er jeg sikker på, gå over koblingen din først :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle koblinger er riktig...
merkelig, å døra di er selfølgelig tett :wink: har du prøvet å snu + og - på bassen? åssen deler du frekvensen til disse, kjører du uten eller med deling ifra spiller, eller event fra forsterker?

viss du nå deler frekvensen, så er jeg int i å vite vilken frekvens du deler dette, jeg selv deler ved 75hz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje ikke døra er helt tett, så noe av problemet ligger nok der. Skal prøve få det mer tett samtidig som jeg demper døra. Håper det gjør susen.

Har en sub, men den bruker jeg ikke for øyeblikket. Prøvde å dele på forskjellige frekvenser, men det blei aldri bra nok. Blei kanskje best ved 60-70 Hz. Det er ikke der problemet ligger. Frontsettet gir ikke den midbassen de skal. De spiller sikkert som de skal sånn teknisk sett, men trykket kommer bare ikke frem, sikkert p.g.a mangel på en tett og riktig kasse å spille i.

Nå kjører jeg kun på frontsettet med forsterker uten deling for å prøve å finne ut hvordan jeg kan få normal basslyd ut av de. For det er faktisk 10 ganger bedre bass i orginalhøyttalerne som står i Toyotan til fattern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 165KF de heter hvis jeg ikke husker helt feil...

synest dette var merkelig,at du ikke for noe bass altså :? d heter ikke 165kp eller noe, koster omkring 4 lapper eller noe?

Kostet noe sånt en gang ja, men tror de heter KF. De er gule, samme som KP serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 165KF de heter hvis jeg ikke husker helt feil...

synest dette var merkelig,at du ikke for noe bass altså :? d heter ikke 165kp eller noe, koster omkring 4 lapper eller noe?

Kostet noe sånt en gang ja, men tror de heter KF. De er gule, samme som KP serien...

okay.

nei du for tette å dempe døra di, så for du se, men er litt skeptiskt jeg da :wink: aldri vært borti dette problemet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Demp døra!

Hele poenget er at luft foran & bak høytaleren ikke skal komme i kontakt med hverandre. Også hvis det blir svært trangt for høytaleren kan lyden bli dårlig eller metallisk. Da kan du kjøre på med f.eks bomull bak høytaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...