sigklep Skrevet Februar 16, 2007 Share Skrevet Februar 16, 2007 Har problemer med knirking i bakre del av min e39 touring. Det høres ikke inne i bilen, men veldig godt ute. Har stor misstankte at det kan være fjærene, eventuelle "kopper/lager" som holder fjærene på plass. Er det mulig å smøre disse på noen måte. Noen som vet om noen triks for å løse problemet? Hvor sitter fjærene på disse tegningene? http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... groupid=33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 16, 2007 Share Skrevet Februar 16, 2007 Tror det er flere ting som knirker. Svakhet på e39 touring. Du må også sjekke om du kanskje har nivåregulering bak. Da har du jo ingen fjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hvordan finner jeg ut om jeg har nivåregulering? Er denne nivåregulering luftstyrt på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Februar 17, 2007 Share Skrevet Februar 17, 2007 Se under bilen bak. Hvis det er to gummibelger der det vanligvis sitter fjærer har du nivåregulering (ser ut som de du ser på lastebiler og busser, men mindre selvfølgelig). Nivåreguleringen er "luftstyrt" og registrerer forskjellen ved at det sitter en sensorarm på akslingen som merker om bilen er lavere enn normalt, og hvis den er det økes trykket i belgen slik at bilen retter seg opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå