Gå til innhold

Montere justerbart senkesett, kjøpt i tyskland i danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 525tds touring jeg skal reise til tyskland får å kjøpe felger/dekk samt justerbart senkesett. lurte derfor på om det er noen som har hatt bilen sin på verksted i danmark her? eventuelt erfaringsmessig rundt dette...

tenkte da på montering av fjøre/dempere samt legge om dekk på felg... å kjøre derfra å inn i norge igjen.. eventuelt legge igjen de gamle hjula der nede..

sparer nemlig villt me kroner på å ta en tur nedover å handle i stedet får å kjøpe her hjemme.. Men dumt å møte opp i tollen med alt dette baki bilen da hehe :)

Skrevet

Altså, nå sitter ikke jeg med alle disse lovene og reglene om det du prater om, men fra det lille jeg vet har du vel lov å ta med varer for 6000 kr fra skandinaviske land hjem til norge forutsett at besøket har vart lengre enn 24 timer. Blir du stoppet i tollen si at du kjøpe de gamle delene fra en høgger i danmark til bilcrossbilen din eller noe. :lol:

Bare å få en danske til å skrive en liten kvittering på det hele.

Skrevet

Du har jo også muligheten til å sende de gamle med posten. Koster jo litt å sende, men er bare å sende som gave så blir det ikke noen moms på det...

Skrevet
Altså, nå sitter ikke jeg med alle disse lovene og reglene om det du prater om, men fra det lille jeg vet har du vel lov å ta med varer for 6000 kr fra skandinaviske land hjem til norge forutsett at besøket har vart lengre enn 24 timer. Blir du stoppet i tollen si at du kjøpe de gamle delene fra en høgger i danmark til bilcrossbilen din eller noe. :lol:

Bare å få en danske til å skrive en liten kvittering på det hele.

Hehe den siste linja der var veldi bra :D bare finn en uskyldig gammling å få han til å skrive en kvitering på noe han ikke har peil på :D

Skrevet

har liten tro på at tollerne er så dumme at de tror jeg har hentet deler som man ikke trenger et trent øye får å se at er helt nye hos en høgger..

men er det så mye dyrere med verksted i dk i forhold til norge a?

Skrevet

Tror han mente at du byttet delene i Danmark og tok med de gamle og sa du hadde kjøpt de gamle på en hugger. Verkstedprisene i Danmark er ikke på langt nær så høye som her til lands, så bytte av fjærer og dempere kan ikke koste stort.

Skrevet
Du har jo også muligheten til å sende de gamle med posten. Koster jo litt å sende, men er bare å sende som gave så blir det ikke noen moms på det...

Mener du må betale moms uansett viss verdien er over 1000kr på pakken. Da hjelper det ikke å sende det som gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...