Råmundsen Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Når jeg står en stund på tomgang med bilen (E36-325) å skal kjøre videre får jeg ikke fart på den? turtallet på speedometeret går opp men får ikke fart på bilen?? kjører fram men tar laang tid før jeg er oppe i fart med den.. Noen som vet hva det kan være?? Takker for svar! Mvh Råmundsen
Captain Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Er nok clutchen som er moden for innbytte dessverre ja...
Råmundsen Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Skrevet Februar 17, 2007 Så det kan være clutchen som begynner å bli slitt? Kun det det kan være? Mvh Råmundsen
Bjørn 320 Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Så det kan være clutchen som begynner å bli slitt? Kun det det kan være? Mvh Råmundsen Tja...kan vel f.eks vere noko gale med girkassen eller diffen, men vil tru det hadde komme nokon fæle lydar da...så er nok stor sjans for at det er clutchen ja...
528iiiii Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Et lite triks for å sjekke clutch er å sette bilen i et høyt gir 4. eller 5. ruse opp til høyt turtall og bråslippe clutchen. Hvis motoren ikke dauer men det slurer er det på tide å bytte clutch. høres brutalt ut men det funker.
Råmundsen Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Skrevet Februar 17, 2007 ok.. får kikke litt etterpå.. blir det ikke mye påkjenning å kast ut clutchen i høytturtall?? Mvh Råmundsen
Tore Diesel Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 ok.. får kikke litt etterpå.. blir det ikke mye påkjenning å kast ut clutchen i høytturtall??Mvh Råmundsen Ikke hvis den er så slitt som din høres ut til å være Om det ikke er den så skjer det ikke så mye mer enn at motoren kveles. Det må en bil tåle en sjelden gang.
Råmundsen Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Skrevet Februar 17, 2007 men dette skjer bare når jeg har stått en stund på tomgang. når je slår den av å starter den opp igjen, funker det fint?? Kan det fortsatt være clutchn? Mvh Råmundsen
bimmermann Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Ja det kan forsatt være clutchen, kan også lekke litt i simmerringen på kassa, ergo litt oljedamp på clutchen som må svies av etter at du har stått på tomgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå