325icab_88 Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Har noen spm. som jeg lurer på anngående Intern wategate og turbotrykksmåler. Hvor skal nippelen på toppen av en intern wastegate gå? Vakum på trykksiden slik som dumpen? Og hvordan skal en turbotrykksmåler monteres? Vakum her å? Takker for alle svar
mOMOe Skrevet Februar 18, 2007 Skrevet Februar 18, 2007 -det skal en vakuumslange mellom kompressorhuset på turbo'n og nippelen på wastegate'n slik at den åpner når ønsket trykk er oppnådd. (åpner på trykk) -til BOV'n (blow off valve) skal det en vakuumslange fra innsuget, slik at den åpner når man lukker gasspjeldet. (åpner på undertrykk) -turbotrykksmåleren ville jeg satt på innsuget den også, slik at den måler det reelle ladetrykket motoren opererer med. sånn ellers så ville jeg fått hjelp til turbomontering vis du er så "grønn" på det. no offence
toomas Skrevet Februar 18, 2007 Skrevet Februar 18, 2007 mOMOe har liksom dekt detr meste her med sitt svar
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Skrevet Februar 18, 2007 -det skal en vakuumslange mellom kompressorhuset på turbo'n og nippelen på wastegate'n slik at den åpner når ønsket trykk er oppnådd. (åpner på trykk)-til BOV'n (blow off valve) skal det en vakuumslange fra innsuget, slik at den åpner når man lukker gasspjeldet. (åpner på undertrykk) -turbotrykksmåleren ville jeg satt på innsuget den også, slik at den måler det reelle ladetrykket motoren opererer med. sånn ellers så ville jeg fått hjelp til turbomontering vis du er så "grønn" på det. no offence Takk for supert svar Det er fatter som skal i gang med montering av turbo på sin bil. Alt går greit, men var bare hvor noen slanger skulle som vi lurte på
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Skrevet Februar 18, 2007 Det er bare det at det ikke er noen utgang fra kompressorhuset på turboen Funker det å legge vakumslangen fra wastegaten til innsuget også?
mOMOe Skrevet Februar 18, 2007 Skrevet Februar 18, 2007 Det er bare det at det ikke er noen utgang fra kompressorhuset på turboen Funker det å legge vakumslangen fra wastegaten til innsuget også? funker jo, men anbefaler å ta lufttrykk fra så nærme kompressorhuset som mulig (trykkrør etc). kan fort få oversvinger pga forsinkelsen i trykktapet fra turbo til innsug vis du monterer den på innsuget.. er jo ikke værre enn å bore et lite hull å skru inn en passende nippel på utgangen av kompressorhuset til wastegaten
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Skrevet Februar 18, 2007 Da setter jeg den på trykkrør like etter turboen
mOMOe Skrevet Februar 18, 2007 Skrevet Februar 18, 2007 høres bra ut.. åssen bil er det han har montert turbo på?
325icab_88 Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Skrevet Februar 18, 2007 høres bra ut.. åssen bil er det han har montert turbo på? ehhh....passer vel kanskje ikke å si det her mazda mx5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå