Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spm. som jeg lurer på anngående Intern wategate og turbotrykksmåler. :wink:

Hvor skal nippelen på toppen av en intern wastegate gå? Vakum på trykksiden slik som dumpen?

Og hvordan skal en turbotrykksmåler monteres? Vakum her å? :lol:

Takker for alle svar :D

Skrevet

-det skal en vakuumslange mellom kompressorhuset på turbo'n og nippelen på wastegate'n slik at den åpner når ønsket trykk er oppnådd. (åpner på trykk)

-til BOV'n (blow off valve) skal det en vakuumslange fra innsuget, slik at den åpner når man lukker gasspjeldet. (åpner på undertrykk)

-turbotrykksmåleren ville jeg satt på innsuget den også, slik at den måler det reelle ladetrykket motoren opererer med.

sånn ellers så ville jeg fått hjelp til turbomontering vis du er så "grønn" på det. no offence :wink:

Skrevet
-det skal en vakuumslange mellom kompressorhuset på turbo'n og nippelen på wastegate'n slik at den åpner når ønsket trykk er oppnådd. (åpner på trykk)

-til BOV'n (blow off valve) skal det en vakuumslange fra innsuget, slik at den åpner når man lukker gasspjeldet. (åpner på undertrykk)

-turbotrykksmåleren ville jeg satt på innsuget den også, slik at den måler det reelle ladetrykket motoren opererer med.

sånn ellers så ville jeg fått hjelp til turbomontering vis du er så "grønn" på det. no offence :wink:

Takk for supert svar :D Det er fatter som skal i gang med montering av turbo på sin bil. Alt går greit, men var bare hvor noen slanger skulle som vi lurte på :)

Skrevet
Det er bare det at det ikke er noen utgang fra kompressorhuset på turboen :? Funker det å legge vakumslangen fra wastegaten til innsuget også?

funker jo, men anbefaler å ta lufttrykk fra så nærme kompressorhuset som mulig (trykkrør etc). kan fort få oversvinger pga forsinkelsen i trykktapet fra turbo til innsug vis du monterer den på innsuget..

er jo ikke værre enn å bore et lite hull å skru inn en passende nippel på utgangen av kompressorhuset til wastegaten :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...