Gå til innhold

Spenningsfall i bil når abs og acs kobler inn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte bilen i sommer og har ikke så ofte opplevd at acs eller abs kobler inn.. men nå i mørket er det lett og se at frontlyktene dimmer ganske mye når de respektive hjelpemidlene kobler inn..

Lurer bare på om andre e 39 (eller andre) opplever det samme..

Er klar over at abs pumpe og div er elektrisk.. men jeg synes det dimmer mer enn på andre biler jeg har hatt.

mvh :)

Skrevet

Det er fordi batteriet ditt ikke er fulladet, det sakl ikke skje om batteriet er tipp top, sjekk væskestand og syrevekt.

problemet er helt vanlig, hadde en e39 en gang som stoppet om ABS slo inn, der var batteriet helt gåent så jeg hadde en startpack i bagasjen.

Men fikk byttet batteri etter to dager.

Skrevet

Skjønner ikke helt at det kan være tilfelle hos meg.

Batteriet er av type varta 1år gammelt.. ladet det fullt opp for morro skyld for en mnd siden.. samme greia.

Har ikke målt syrevekta men tatt en diagnose av batteriet og det er på 95%... batteriet er riktig Ah

Skrevet

Har opplevd det samme på alle E39'er jeg har hatt/kjørt. Du ser det spesielt godt på lysene når asc slår inn. Skal ikke være noe voldsomt spenningsfall, men ser du godt etter så ser du det.

Hvis du ser det VELDIG godt, altså at spenningen på lysene faller drastisk, bør du få dette sjekket opp. Men så lenge det kun er et lite spenningsfall, så er det etter min erfaring slik det er på E39.

Skrevet

jeg opplever at de går fra skarpt hvite til gule når lyset er på snøen.. har til og med opplevd at folk har blinket tilbake fordi de tror jeg blinker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...