borgermester Skrevet Februar 18, 2007 Skrevet Februar 18, 2007 Som tittelen sier fungerer ikke sentrallåsen på bilen lenger. Jeg vrir om nøkkelen i nøkkehullet og den låser seg, men låser seg automatisk opp igjen. Hva kan det være? I tillegg kan det nevnes at samme døren (sjåførsiden) ikke aktiverer coupè-lyset når jeg åpner den. Den forrige eieren hadde bundet en ståltråd rundt "låsen" som står i b-stolpen, men den fjernet jeg i dag. Denne tråden holdt inn en liten "fjutt" som jeg tror er coupè lys-aktivatoren. Mistenker denne ståltråden for å være synderen her. Noen tanker omkring dette? Hadde vært greit å fått tilbake sentrallåsen.
Gjerstad Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Har noe av det samme problemet selv. Første gangen jeg vrir om nøkkelen låser dørene seg, men låser seg automatisk opp igjen. Må gjøre det igjen, og da holder dørene seg låst. Holder å vri om en gang når jeg skal låse opp. Lurer på hva det kan være
borte Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Har noe av det samme problemet selv. Første gangen jeg vrir om nøkkelen låser dørene seg, men låser seg automatisk opp igjen. Må gjøre det igjen, og da holder dørene seg låst. Holder å vri om en gang når jeg skal låse opp. Lurer på hva det kan være Har nøyaktig det samme problemet som deg!
Kai-P. Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Hadde det samme problemet selv, tror faktisk baklukelåsen var synderen her, at den ikke låste seg skikkelig og i sin tur gjorde at låsene i resten av bilen spratt opp igjen. Problemet løste seg selv etter at jeg vasket bilen min. Jeg ville prøvd å smøre opp baklukelåsen og alle bevegelige deler i første omgang.
Nøstbakken Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 kan være lurt å ta litt låsolje, wd40 eller linende oljer. Merkar at låsene blir litt treige når eg kommer heim frå jobb etter 4 uker..
Jan e34 Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 På e34 er det sannsynligvis brudd i kablene på bagasjeromshengselet som er årsaken.
borgermester Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Skrevet Februar 19, 2007 Forhørte meg med forrige eier i dag, om hva som kunne være feilen, og hvorfor han hadde surret en ståltråd rundt sensoren som sitter i b-stolpen. Fikk beskjed om at den sensoren er defekt, og lurer bilen til å dro at døra alltid er åpen, derfor funker ikke coupè-lyset eller sentrallåsen. Det betyr med andre ord at jeg enten må kjøpe ny slik liten sensor eller bytte ut hele den "bolten" som står i b-stolpen. Noe som har noe slikt liggende til en E36?
Gjerstad Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 På e34 er det sannsynligvis brudd i kablene på bagasjeromshengselet som er årsaken. Kan nok hende at det er det som er problemet på min e36 også. Siden bakluka ikke låser seg når jeg bruker sentrallåsen. må låse bakluka manuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå