Gå til innhold

Hvor står det hvilken olje man skal fylle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Instruksjonsboka?

Hvilken olje var det på min e36 320 coupe 1993mod da den kom fra fabrikken? :)

Skal prøve biltema olje i morgen tenkte jeg. Noen her som kan fortelle meg hvilken jeg burde kjøpe? Gidder ikke kaste vekk penger på castrol lengre.

Skrevet

Skulle gjerne også hatt svar på om det har noe å si om jeg fyller delsyntetisk på bilen igjen, etter jeg har hatt helsyntetisk? :o

Skrevet

personlig ville jeg faktisk betalt litt ekstra for et kjent merke.. og ikke brukt biltema sin comma olje for eksempel.. hehe.. men for all del det fungerer helt sikkert glimrende nok.. vil ikkje gjøre noe å fylle delsyntetisk på selv om du har hatt full syntetisk..

Skrevet

Viss du har køyrt på fullsyntetisk før bør du absolutt fortsette med det. Har du derimot køyrt med delsyntetisk eller mineral før, bør du nok fortsette med det...fyllsyntetisk kan i tilfelle løyse opp ein del forurensingar som kan legge seg på plassar den ikkje bør legge seg...

:)

Skrevet

tror egentlig ikke noe på det at det danner seg avleiringer hvis man benytter fullsyntetisk olje hvis man har brukt mineralolje eller delsyntetisk.. samme sa læreren min på skolen en gang.. hade ALDRI vært borti d.. men uanz, hvorfor gå ned til delsyntetisk eller mineral når man først har kjørt på fullsyntet olje? jeg ville holdt meg med fullsyntetisk uanz..

Stephan.s: jeg ville ikke brukt mineralsk olje på m50.. ville iallefall brukt delsyntetisk om ikke helsyntet.. jeg kjører fullsyntetisk castrol på min m20 da jeg mener at jeg "tjener" på dette..

Skrevet
  Sitat

Stephan.s: jeg ville ikke brukt mineralsk olje på m50.. ville iallefall brukt delsyntetisk om ikke helsyntet.. jeg kjører fullsyntetisk castrol på min m20 da jeg mener at jeg "tjener" på dette..

Var det jeg tenkte og. Kjører mineralsk nå og begynte å tenke når jeg leste denne tråden. Eneste grunnen er at gamlefar i huset her kjøper og selger div bilutstyr i forbindelse med firmaet han har. Deriblandt motorolje. Quaker 10w40 mineralsk er det jeg da bruker nå. Da får jeg heller gå over til fullsynt eller delsynt ved neste oljeskift.

Skrevet

Tror m50 har veldig godt av full syntetisk. Merker det på min som ikke har fått det hele livet tror jeg. kjørte oljerens og fyllte opp med mobil1 fullsyntetisk og sliter fortsatt med litt tikking når den er kald.

Skrevet
  Stephan.s skrev:
  Sitat

Var det jeg tenkte og. Kjører mineralsk nå og begynte å tenke når jeg leste denne tråden. Eneste grunnen er at gamlefar i huset her kjøper og selger div bilutstyr i forbindelse med firmaet han har. Deriblandt motorolje. Quaker 10w40 mineralsk er det jeg da bruker nå. Da får jeg heller gå over til fullsynt eller delsynt ved neste oljeskift.

den quaker state olja eller hva den heter mener jeg er et godt merke iallefall.. men tror nok du tjener på å heller kjøre delsyntet/fullsyntet på bilen din..

Skrevet

Kva olje har du kjøyrt på før?

Det som eg har lært er at vist du f.eks har kjøyrt på mineral (det gjere eg) og går over til delsyntetisk, renser det ein del opp i motoren og du kan få ut ein del "drit" som har lagt seg der oppover åra.

MEN vist du går fra mineral til syntetisk, kan du få problem med at pakninger o.l ryke. Bruker også litt meir olje i byrjinga.

Så kjøyr på den olja du har gjort over lengre tid er mitt råd.

10-40 er ei grei olje, og biltema si olje er heilt grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...