Gå til innhold

Liketen ved m40 og m42 motoren lurer litt på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om ledningsnettet er likt på disse motorene? eller hva som er forskjellig generelt..

Lurer på og bytte fra m40b18 til m42n18 altså fra vanelig 1.8 til 1.8IS motoren

lurte på og bare bytte toppen.. men er det kansje like greit og bytte bare toppen?

Ser IS-motoren har 140 hk og den vanlige har 115hk og så er vel IS-en 16 DOCH og den vanlige 8 SOCH..

Men begge har jo 1796ccm så da regner jeg med motorne er ganske like, men hvis det er hotswap og bytte motorer så er jo det bedre enn og bytte bare toppen..

noen som vet?

Skrevet

Kan ikke bare bytte topp, m42 den har registerkjede mens m40 har reim.

Blokk er den samme bare att det er forskjellige produsennter på stempel.

Mahle i m40 og kp eller no i m42.

Kan jo hende det går og bytte register hjulet på veiv over til det som tar kjede.

Er vel litt mere forskjeller på frontdeksel på motor, ikke så mye annet da..

Skrevet
  willers skrev:
Ja det er jeg jo klar over, men hva har det og si for ledningsnettet? mulig det er dumt spm, er dette vanskelig og få til og virke?

Ta en kikk på M42 elnettet, så tar du en kikk på M40 elnettet, som ser slik ut:

elnettM40.jpg

Relerekka, lamdasensor, jording i fjærbeinet og coilledningene kan nok være like. Men spjeldsensor, tempsensorer og dyseledninger + ECU har jeg vanskelig å tro er like. Du får ta deg et dykk i koplingsskjemaene.

Skrevet

Bare å kjøpe en motor med ledningsnett det, mulig du må konfigurere ledningene til bilen litt men dette er ikke noe problem, jeg driver å setter s38b36 motor i en e30 m3 og det går som fot i hanske :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...