Willersrud Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Lurer på om ledningsnettet er likt på disse motorene? eller hva som er forskjellig generelt.. Lurer på og bytte fra m40b18 til m42n18 altså fra vanelig 1.8 til 1.8IS motoren lurte på og bare bytte toppen.. men er det kansje like greit og bytte bare toppen? Ser IS-motoren har 140 hk og den vanlige har 115hk og så er vel IS-en 16 DOCH og den vanlige 8 SOCH.. Men begge har jo 1796ccm så da regner jeg med motorne er ganske like, men hvis det er hotswap og bytte motorer så er jo det bedre enn og bytte bare toppen.. noen som vet?
turbo_fever Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Kan ikke bare bytte topp, m42 den har registerkjede mens m40 har reim. Blokk er den samme bare att det er forskjellige produsennter på stempel. Mahle i m40 og kp eller no i m42. Kan jo hende det går og bytte register hjulet på veiv over til det som tar kjede. Er vel litt mere forskjeller på frontdeksel på motor, ikke så mye annet da..
Willersrud Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Skrevet Februar 19, 2007 Ok, hvis det er kjede så kan jeg ikke det nei, men er ledningsnettet likt som på m40b18?
Willersrud Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Skrevet Februar 19, 2007 Ja det er jeg jo klar over, men hva har det og si for ledningsnettet? mulig det er dumt spm, er dette vanskelig og få til og virke?
mr.big Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Mener dette skal være plug and play, med litt forbehold
oddis Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 willers skrev: Ja det er jeg jo klar over, men hva har det og si for ledningsnettet? mulig det er dumt spm, er dette vanskelig og få til og virke? Ta en kikk på M42 elnettet, så tar du en kikk på M40 elnettet, som ser slik ut: Relerekka, lamdasensor, jording i fjærbeinet og coilledningene kan nok være like. Men spjeldsensor, tempsensorer og dyseledninger + ECU har jeg vanskelig å tro er like. Du får ta deg et dykk i koplingsskjemaene.
Bare_egil Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 er forskjell på coil ledningene da m42 motoren har ett litt annet system...har lagt ut bilde av dette...skal se om jeg finner det...det er vel største forskjellen...tror jeg http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14705&postdays=0&postorder=asc&start=60
Testpiloten Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Bare å kjøpe en motor med ledningsnett det, mulig du må konfigurere ledningene til bilen litt men dette er ikke noe problem, jeg driver å setter s38b36 motor i en e30 m3 og det går som fot i hanske
Willersrud Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Skrevet Februar 20, 2007 Da kjøper jeg motor med ledningsnett og hjerne og satser på at det går som fot i hanske(Y)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå