Mboy Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Viss du skal ha bort tikking 100%? Er det ikke greit og bytte kam,ventiler, ventilløftere? Hva er prisene på dette, sånn ca? er i 4er.
BoSJo Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Fordi Dyser også kan tikke. Men juster ventiler først, hvis altså det kan gjøres på den motor du nu har. G'nat må sove nu.
Mboy Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Skrevet Februar 20, 2007 det som også er rart er at når du står på høyre side av bilen tikker det minimalt, men viss du står på høyre side virker det som det tikker litt mer.
D.C.V Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Hvordan justere ventilene? Og er det vanskelig å bytte kammer?
Espen M33 Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 det som også er rart er at når du står på høyre side av bilen tikker det minimalt, men viss du står på høyre side virker det som det tikker litt mer. Vel, hvilken vei heller toppen?? Øyden av en høyttaler hørest også best om du står foran den. Men av og til overdrives dette med tikking. M20 og S14 f.eks har en rimelig kraftig tikkelyd som kommer fra dysene. Den lyden blir man ikke kvitt. Spør en erfaren mekaniker om hvor han tror lyden kommer fra før du begynner å spenne avgårde med tusenlappene.. Kanskje du bare behøver en kraftig oljerens.
Mboy Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Skrevet Februar 20, 2007 viss du hører ved høyre hjul. En som trodde det var lekk i katalysator? Har bytta olje på den.
R.E.H Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 tror ikke du skal satse på at det kommer noe tikkelyd fordi katalysatoren er lekk.. hvordan olje har du på? 10w40?
R.E.H Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 du kunne prøvd med en tykkere olje.. som 10w40 elns.. 318 du har? en kompis overhalte toppen på sin 318 og tikkingen ble så å si helt borte.. den tikket MYE før..
Mboy Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Skrevet Februar 20, 2007 er 318 ja. Den tikker akuratt når jeg starter viss det en over 10minus. Men når den blir varm tikker den fortsatt litt.. Jeg er sånn at tinga mine skal være 100% så skal ha det bort. koste hva det koste vill.
Frode_E30 Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 å få bort tikkingen helt på en bmw kan være vanskelig. Å bytte alt i toppen + arbeid vil koste langt mer enn å bytte til en topp som har gått mindre. Å bytte til tykkere olje er det enkleste og beste du kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå