garland Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 kan dette lønne seg? har hørt mye rart om å importere e36 m3 fra tyskland og bygge totalt om fra f.eks. en 320. at dette skal være greit å få godkjent, og at det lønner seg prismessig. noen som har erfaring med dette? fordeler/ulemper, hva dette kan komme på prismessig osv. og, går drivverk og sånt om hverandre på 2 og 4 dørs, eller passer ikke drivverk fra en m3 coupe på en 4dørs 318? har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en e36 men er interessert i å vite litt om hva jeg har mulighet til å gjøre med denne senere, når pengene strekker til. takker på forhånd for svar.
Mr_Sunde Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Etter som jeg har skjønt så er det samme drivverk og understell på sedan og coupe. Er bilen du skal bygge om over 10 år gammel så slipper du noe avgifter på dette. Bør vel kanskje sveise på forsterkningen til innfestingen av traversen bak(Kom på senere E36 M3) Er vel viktig at du momser inn bilen til Norge også. Kan vel også vere greit å starte med en 6 sylindret utgave da disse har høyere totalvekt. Dette på grunn av at du ikke får endret dette i vognkort når du bygger om.
B.E.E. Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 kan dette lønne seg? har hørt mye rart om å importere e36 m3 fra tyskland og bygge totalt om fra f.eks. en 320. at dette skal være greit å få godkjent, og at det lønner seg prismessig. noen som har erfaring med dette? fordeler/ulemper, hva dette kan komme på prismessig osv. og, går drivverk og sånt om hverandre på 2 og 4 dørs, eller passer ikke drivverk fra en m3 coupe på en 4dørs 318?har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en e36 men er interessert i å vite litt om hva jeg har mulighet til å gjøre med denne senere, når pengene strekker til. takker på forhånd for svar. Jag hadde planer om å bygge min 320 om til M3. Forskjellene på disse bilene er så stor, at nesten alle delene på bilen må skiftes. Bygges bilen om til f.eks 328, er det nok å skifte drivlinjen og bakbremsene, da alt annet er likt. Begge ombyggingene blir godkjent, så lenge alt kan dokumenteres. En 95 modell M3 koster ca 250k i Norge. En delebil fra utlandet koster 60-130k, avhengig av stand, ferdig levert i Norge inkl.mva. regnestykket vil da være enkelt: Kjøp av 318 (is) i Norge, 40000. Kjøp av delebil, 80000. Ombygging (hvis du ikke gjør det selv), 20000 + div. kontroller og godkjenning. Hvis ikke bilen som bygges om har vært reg. i Norge i mer enn 10 år, kommer avgifter i tillegg.
garland Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Hvorfor er det viktig å momse bilen inn i norge? Må jeg dokumentere hvor delene kommer fra ved en evt. godkjenning? Hva om jeg hadde en m3 motor stående og plukket noen deler her og der? Og, har hørt at det har blitt så og si umulig å godkjenne sånne ombygginger i norge etter nyttår, stemmer dette, eller er det mulig å få godkjent en sånn ombygging? Burde da ikke være noe problem? Karosseriene er vel det samme, og ved en total ombygging blir det jo samme bremser og alt som på en m3. Trenger kanskje noe papirer fra bmw? Hvor villige er dem til å gi ut papirer nå om dagen?
KennetG Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 de er vel ikke så fryktelig hypp på å gi ut papirer på BMW, tror det i slike tilfeller er lurt å "kjenne noen som kjenner noen" for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå