Kai-P. Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Noen som vet hvor man kan få tak i skikkelig lavt senkesett til E34? Gjerne 80 mm foran.
kje Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Hva er grunnen til at du ønsker en slik senking? Personlig har jeg aldri sett 80mm senkefjærer til salgs noen plass, og grunnen til dette er nok at det aldri vil være aktuelt å senke bilen såpass fremme. Husk at du fremdeles skal ha muligheten til å svinge hjulene uten å berøre hjulbuen... Husk også at du "aldri" kan gå ut fra bilens nåværende stilling når du søker etter senkesett. Senkesettene er laget ut fra bilens originale stilling. Står bilen din til værs foran og ser rimelig grei ut bak slik den er nå? Det var slik bilen min ble seende ut da jeg monterte nye originale fjærer. Da jeg skiftet ut frontfjærene til 40mm senkesett ble bilen veldig pen på høyden. Ønsker du imidlertid en meget senket bil vil jeg nok gått for 50mm eller 60mm fremme, men ikke mer... (husk da å skifte demperene!) BMW er imidlertid normalt pen bak, og senking pleier ikke være nødvendig.
BoSJo Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Min er senket 40/40 Skal helt klart hæves bak. Har akkurat kjøpt en til som er senket 60/40.........60 er alt for mye etter min mening, spesielt til Norske veie. Skal du samtidigt ha feks. 40 dekk på.......nei nei, NO Comfort what so ever, og veien banker hardt op i understellet. Men det er et frit land vi lever i
kje Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Jeg har nye fjærer av original høyde bak og senket 40mm foran. Slik synes jeg den ser veldig pen ut. Comforten har jeg lagt på hylla med 225x40x18" fremme og 255x35x18" bak, men bilen sitter som en klegg på veien. ...men senking av gamle biler er fryktelig vanskelig ettersom de gjerne er seget noe, eller fjærene kanskje er knekt. Vet du bilens originale stilling er du langt på vei!
Gunnar Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Med 80mm senk er det nok ikke noe særlig mer vandring igjen på demperne, med mindre du går for coilovers. Hadde ikke mer enn et par-tre gode cm igjen på mine med sånn rundt 60. Det subba med 235/40-18" foran på begge E34ene mine, selv om ihvertfall den ene hadde oppbretta/valsa innvendige skjermkanter..
Kai-P. Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Jeg vet ikke helt, bilen min er jo forsåvidt grei, den er senket 60/35 allerede(med dempere), men jeg synes fortsatt at det kunne vært mer, den gamle E36-en min så mye mer senket ut med 60/40-senking, kanskje det har noe med kanalene å gjøre?
Steffan C Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Holder det ikke å montere senkeskåler da Kai-P? Skålen sørger for at fjæren kommer kommer 10MM lengere opp rundt fjærbenet, dermed blir bilen senket de 10MM ytterligere uten at det endrer på hardheden, eller annet! Flere her på forumet som sier at disse senker helt opp til 15mm, så da burde den bli lav nok . Skal selv kjøpe disse til min Touring som er senket 45mm foran. Da blir den mer enn lav nok .
C0bra Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Jeg har FK highsport coiloversettet som gs/osbildeler selger. Det senker hvertfall mer enn nok, uten å senke max har jeg allikevel ikke mulighet for å svinge for hjula går inni skjermene..
Kai-P. Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Holder det ikke å montere senkeskåler da Kai-P?Skålen sørger for at fjæren kommer kommer 10MM lengere opp rundt fjærbenet, dermed blir bilen senket de 10MM ytterligere uten at det endrer på hardheden, eller annet! Flere her på forumet som sier at disse senker helt opp til 15mm, så da burde den bli lav nok . Skal selv kjøpe disse til min Touring som er senket 45mm foran. Da blir den mer enn lav nok . Har allerede slike senkeskåler.
Kai-P. Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Ahh, hva skulle jeg gjort uten tyskerne. Får tak i all slags fjærer der, problem løst.
Kai-P. Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Har nå bestilt 80/35-sett fra Tyskland, er det samme merket som det settet jeg kjøpte komplett med dempere, så da bytter jeg rett og slett bare fjærene foran, sammen med senkefjærskåler så tenker jeg at det blir lavt nok!
///MPower Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 satan. du er syk i hodet... 80mm+ 10-15 ppå senkeskåler... dettte må du legge ut bilde av og måle til bunnpanne og frontfanger... tror fartsdumper kommer til å bli din værste fiende hehe... ikke monst hvis du skal inn på ferger...
Ingebrigtsen Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Jeg gruer meg litt til bildene av den avrevne frontfangeren eller hullet i bunnpanna kommer jeg
Nino Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 jeg også "forlanger" bilde av dette etter montering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå