Gå til innhold

318i e36 - Oppussing


Frakk2000
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte den gamle e36en til en kompis av meg for en neve tusenlapper i fjor sommer(10 faktisk) . Tenkte jeg skulle lage en liten tråd for den her, har fått gjort en del til nå, slenger ut litt bilder.

Den hadde et par .. skjønnhetsfeil og litt småtterier. Men oppheng og sånt kos var akkurat bytta, så det fungerte fint. Ny eksos også.

babbtralla.JPG

Slik så den ut da jeg overtok den.

angeleyes.JPG

Var Hella Angeleyes på den.

mspakshortshift.JPG

Julegaven hans fra et par år tilbake, shortshift med m-kule med lys.

bagasjerom.JPG

Bagasjerommet var fylt med urinstinkende matter pluss litt annet stæsj. Mye som blei kasta her ja.

forseter.JPG

Interiøret var greit nok, men som man kan se fra bildet, så var armlenet litt skæbby. Dette har jeg faktisk sydd nytt trekk til i skinn. Det var litt tykt skinn, så det blei ikke heelt 100%, men kanskje jeg kjøper et nytt orginaltrekk fra ebay på et eller annet tidspunkt.

bakseter.JPG

Orginalt soltrekkting i hattehylla.

sideskj%F8rter.JPG

Fikk et par sideskjørter med, disse skal vel monteres i løpet av sommeren, da plastikken nederst på bilen er ganske ussen. Må bare lakkere de først.

rustlokk.JPG

Et litt.. Rusten bagasjelokk.

bagasjelokk.JPG

Fliste opp på høggern og fikk tak i et nytt, litt feil sortfarge, men close enough. Det blir lakkert uansett.

sotalykter.JPG

Fikk et par lykter billig her på forumet, men orker ikke sotinga.

baklykt1.jpg

Puss puss..

baklykt2.jpg

Så får du en nuss..

baklykt3.jpg

Litt bedre.

baklyktene_ferdig.jpg

Ding ding ding! Orginale lykter igjen! Curtesy of sandpapir og autosol.

Så var det bagasjelokkets tur. Begynner med å nappe av bakspoileren. (Faktisk med huggjern, forbanna lim).

Pusser den ned og grunner den.

m_spoiler.jpg

Solgte den på forumet her.

sparkel_tjohei.jpg

Sparkler litt.

grunning_1.jpg

Litt grunning.

bagasjelokkferdig.jpg

Tataa! Ferdig!

Testa med sortlakkert netting foran, nå har det jo vist seg at det fungerer dårlig å bare skru nettingen fast med skruer over vinteren, har falt ut 2 ganger allerede. Ser heller om jeg kan få en litt mer seriøs løsning til sommeren.

Det så ihvertfall sånn ut:

frontgrill_m_lys.jpg

Så en liten påtåsjåpp med et forslag til felger:

e36shopp.jpg

Yum!

Etter dette så har det ikke skjedd så mye, det blei vinter, og det er ikke akkurat temperatur for å dille. Har bytta litt småtterier, nesten alle slangene på motoren er byttet, de var enten sprekt eller dårlige. Bytta viftereimer, og braketten for justering av dynamoen. Sliter også litt med bensinlukt fra Fuelrailen, har prøvd å bytte slangene som gikk opp dit, men det hjalp ikke.

Kjøpte et komplett innsug med fuelrail fra forumet her, de skal pusses ned og sjekkes før jeg tester med det. Har også handla nye bremser på temaen, må bytte foran. (Men den ene skruen på caliperen henger så satans godt, klarer ikke få de av :( )

Har også fått sveisa litt hull under, sånn går det når man senker bilen :( Vurderer å heve den litt faktisk.

Håper det blir litt mer bilder og aktivitet fremover. Skal blant annet bytte begge skjermene foran, fikse og lakkere panseret, fikse litt små rustflekker, lakkere plastikken (foran bak), montere tåkelys (elektriske nettet), montere sideskjørter, kjøpe og montere alufelger (kanskje pusse opp et par?), fikse litt inni, og kjøpe ny CD-spiller.

Det var det jeg kom på i farta.

Gjerne kom med forslag! Og gjerne selg meg billige deler!

Jeg trenger :

- Skjermer foran

- Panser (Hvis jeg ikke gidder å pusse ned og lakkere)

- Innstegslistene bak

- Dørpanel foran (begge sider), HELST med hele festehull, så de ikke dingler.

- Nytt hanskerom uten et stort hull.

- Gummilist rundt bagasjerom.

- Orginale fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fått bytta bremser foran. Nå stopper jeg med hjelp fra vår søta bror. Håper ikke temamøkka går i stykker.

Neste punkt var fjærene. Ser ut til at jeg får et problem her, og må bytte til orginale. Mulig jeg kan få et par nye bakfjærer, men jeg trenger også foran.

Det skal jo også bli spennende om jeg faktisk klarer å bytte driten. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjedd litt mer i dag.

Handla nye fjærer foran, og har nye orginal fjærer bak. Skal monteres på Søndag.

Har også fått meg en orginal 96+ facelift front med nyrer, den skal pusses ned, og lakkers i riktig farge.

Fikk bytta dørtrekkene foran, da de var helt ødelagte, hang og slag. De lagde en helt syk gnikkelyd når jeg kjørte rundt. Heldigvis fikk jeg fiksa dette.

Fikk tak i overgang til radioen også, så nå kan jeg nyte hærlig riksdekkende radio.

"Teppet" i trunken fikk jeg også handla.

Neste innkjøp blir vel i denne rekkefølgen:

Sideskjermer

Tromler + bremsesko bak

Diverse plastdeler på fangerene

Har også lyst på nytt interiør og evnt en IS motor etterhvert. Vi får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...