Ad|oS Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Mandag sist uke kjøpte jeg meg bil, en BMW E36 320i 91-mod. Bilen har en del mindre skjønnhetsfeil, litt rust her og der men ser ikke så aller verst ut. Har en liten "visjon" for bilen min, men med min økonomi vil det nok ta litt tid før alt blir bra. Ønskeliste for bilen (*=ordnet): - bakrutesenker (kjøpt, men ikke montert) - tåkelys* - muligens stripe i frontvindu - m-tech sideskjørt (ordnet ved halvviesløsning; lakkert kanaler) - m-tech innsats til hekken (kjøpt, men ikke montert) - angeleyes* - nytt senkesett 30/15 eller 40/15* - m3-pedalsett* - BMW-seteputer* - m-tech girkule* - nytt anlegg (Har 2x15", men er for stort. Lurer på om høytalerne i hattehylla er sprengt) - nye blinkers* - DVD-spiller og skjerm (DIN-format) - nye sommerfelger* - fjerning av BMW merker - svarte nyrer* - hvite instrumenter - blå neon i kupèen (diskrè svakt lys ved beina) - E46-look øyebryn - full lakkering av bilen Er mye rart på denne lista, og i ulike prisklasser. Regner med at ting kommer etterhvert så får så hvordan det blir. Skal prøve å få lagt inn litt bilder når jeg fikser ting...
Søreng Skrevet Februar 20, 2007 Skrevet Februar 20, 2007 Gratulerer med ny bil, med fin motor Listen så jo meget bra ut, men dropp stripen i frontvinduet! Ellers så det ut som om bilen hadde satt pris på en vasking Hehe, å ikke klag på 45/45 senkesettet Jeg har originalt m-tech pluss 60/40 tror jeg... så 75/55 senking!! det er LAVT! Vet ikke hvor kjent du er, men kjør opp den j**lige bakken tvers over shellen på løkkeveien i stavanger og prøv deg på asfalthaugene (hompene) der.. Jeg skal vedde mye penger på at de er feildoserte!! Jeg har ikke sjangs i hel***e å kjøre over de uten å ta nedi så det synger i understellet
Ad|oS Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Skrevet Februar 20, 2007 Begynner på toppen av det du skrev: 1: Takk, motoren er grei den, men synes egentlig ikke at motoren er like sprek som de nærmere 170hk skulle tilsi (effektanlegg, filter, chip). Menmen, litt gammel bil er det vel... 2: Hvorfor ikke stripe i frontruten? Synes det ser ganske bra ut egentlig... 3: Bør vel ikke klage på senkesettet egentlig, men med tanke på at jeg bor på "bondelandet" så er det ikke så lett med så lav bil. Subber nedi rett som det er fordi veien ikke er helt som de burde. Du bor tross alt i byen der det er litt greiere sånn sett, men savner ikke fartsdumper akkurat. Tar forresten nedi hvis jeg kjører rett frem i mange humper. Må kjøre litt skrått. Er nok ikke kjent der, men hoper er ikke bra! Uansett vil jeg ha bilen høyere bak enn foran. Ser bedre ut!
Ad|oS Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Skrevet Februar 20, 2007 Forresten så hadde jeg bilvask på bilen i helga. Så UTROLIG mye bedre ut etter en vask, men ser så mye bedre de stygge delene av lakken. Får meg muligens bakrutesenker og tåkelys i morgen! Monterer det nok ikke med det første. Tåkelysene tar nok kvelden nå i vinter med tanke på snøklumper osv...
Søreng Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Ok.. 1. Jeg tror nok ikke du kan forvente at det skal være 170hk bare med de tingene der.. Dette er tross alt en 91 modell, så det er sikkert et par trøtte hester som har lagt seg, så hvis vi sier at 140 er spreke å oppegående + 5-6 med effektanlegg +2 med filter så er vi oppe i 148.. Jeg tviler sterkt på at du kan få 22 hest av chippen din Men såklart, du skal sikkert ha 170 på papiret selv om dette nok er et stykke fra realiteten! 2. Synes stripe i frontrute ødelegger litt av den cleane looken, blir liksom litt camping/am-car bil synes jeg.. Nesten på grensen til harry, men det er jo min mening:!: 3. Ta nå bilde da så vi får se bilen etter vask :D
Kai-P. Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Jeg har originalt m-tech pluss 60/40 tror jeg... så 75/55 senking!! det er LAVT! Litt OT, men hvis bilen din er senket 15mm fra før så blir ikke effektiv senking "mer" enn 45/25 med 60/40-sett. Ser ut som et bra prosjekt, forresten, lykke til!
Mirakulix Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Synes det er tøft med toppstripe i vinduet, KUN med mørk solfilm! Noe annet som klistremerket, hvor det står *BMW* eller *Pioneer* osv, blir jo rett og slett blodharry og så lite gjennomført som man bare kan få det. EDIT 1: - fjerning av BMW merker Hva er det med denne nye moten, at BMW-emblemet skal bort? Dere kjører en BMW (Så VIS det da!!) Og personlig synes jeg Bmw har noe av de tøffeste emblemene av forskjellige bilmerker. Skjemmes man over merket ettersom det skal tinnes bort? Skulle ikke vært lov å gjort slike mods.. Det neste du gjør er vel å fjerne "stammen" imellom nyrene, så har du jo en Opel!
Søreng Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Litt OT, men hvis bilen din er senket 15mm fra før så blir ikke effektiv senking "mer" enn 45/25 med 60/40-sett. Ser ut som et bra prosjekt, forresten, lykke til! Ok, viste ikke dette.. Men den er vertfall LAV
Ad|oS Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Forventer heller ikke 170 effektive hk, men hverfall noe mer en slik det virker nå. Skal prøve å bytte olje og litt sånn, og da se om det blir noe bedre. Stripa i frontruta er det delte meninger om ja, men skal bare ha solfilm der uten noe skrift hvis jeg skal ha i det hele tatt. Nye innkjøp til bilen: - vinterdekk: Hercules Blackhawk Ice-Master 195/65-17 - sommerdekk: skulle kjøpe, men 2 av felgene var så skjeve at det ikke en gang var mulig å bruke dem (sånn går det ved bruktbilkjøp) - bakrutesenker, kjøpt men ikke lakkert/montert (lakk er bestilt) - tåkelys, kjøpt men ikke montert (fangeren fungerer som plog, og mangler dessuten ramme og festebrakett)
Søreng Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Så ut som en fin liten handleliste der! Skal du kun ha diskret solfilm er det jo ikke så gale, men ikke finn på å ta noe med skrift på!! Men bare lure, kor i he***te i rogaland e der nok snø t at du ploge med fangeren Tror eg har ca 1-2 cm utforbi huset her
teggaen Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 EDIT 1: - fjerning av BMW merkerHva er det med denne nye moten, at BMW-emblemet skal bort? Dere kjører en BMW (Så VIS det da!!) Og personlig synes jeg Bmw har noe av de tøffeste emblemene av forskjellige bilmerker. Skjemmes man over merket ettersom det skal tinnes bort? Skulle ikke vært lov å gjort slike mods.. Det neste du gjør er vel å fjerne "stammen" imellom nyrene, så har du jo en Opel! hmmm vill ikke si BMW har det tøffeste embleme det var og ta litt hart i.. og itte på sammenligne BMW og ein jævla Opel.. hmm fjerne "stammen" mellom nyrene dine kansje
Ad|oS Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Bor ganske langt sør i Rogaland, ikke altfor langt fra Sirdal. Er vel egentlig ikke så ekstremt mye snø her, men med stiv kuling i kastene blåser all snøen som er her opp i noen hauer som selvfølgelig skal ligge i veien for der jeg kjører. Heldigvis er snøen såpass myk nå, så jeg slipper å gå ut av bilen for å få vekk snøen før jeg kjører der. Når det gjelder fjerning av BMW-merket er det mange meninger, og alle må få ha hver sin. Blir det fjerning av det merket blir det også shadow-nyrer. Tar som sagt ting på sikt. Ikke noe å stresse med.
Mirakulix Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 hmmm vill ikke si BMW har det tøffeste embleme det var og ta litt hart i.. og itte på sammenligne BMW og ein jævla Opel.. hmm fjerne "stammen" mellom nyrene dine kansje Nå er det vel slik på forumet at vi skriver bokmål og "itte" gebrokken dialekt. Om du nå også leser, så skriver jeg: NOE av de tøffeste embleme som er. Det er en vesentlig stor forskjell på å ha det tøffeste og være blandt de tøffeste. Det siste du skriver om nyrene skjønner jeg ikke? Uansett, det JEG mente var at, om man begynner å tukle med grillen/nyrene på Bmw da kan den fort se ut som en Opel i front. Men det er jo bare å ikke gjøre det, så har man da en HERLIG Bmw
teggaen Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 hmmm vill ikke si BMW har det tøffeste embleme det var og ta litt hart i.. og itte på sammenligne BMW og ein jævla Opel.. hmm fjerne "stammen" mellom nyrene dine kansje Nå er det vel slik på forumet at vi skriver bokmål og "itte" gebrokken dialekt. Om du nå også leser, så skriver jeg: NOE av de tøffeste embleme som er. Det er en vesentlig stor forskjell på å ha det tøffeste og være blandt de tøffeste. Det siste du skriver om nyrene skjønner jeg ikke? Uansett, det JEG mente var at, om man begynner å tukle med grillen/nyrene på Bmw da kan den fort se ut som en Opel i front. Men det er jo bare å ikke gjøre det, så har man da en HERLIG Bmw hmmm hvordan får du det til ? kansje du ser det men BMW uten "nyrer" har forsatt ikke noe med opel og gjør.. men men du får gå og skryte til noen på et opel forum.. de syns sikkert det er tøft... du skal sitte mangen timer foran Paintshop for og få det til og ligne pitte pitte pitte litt... men nei.. det går ikke.. har en forsat fin dag/kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå