Gå til innhold

Mulig å sette kammen 180 grader feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm.. skal vel i grunn ikke være mulig tror jeg? håper jeg blir retta nå:Phehe.. når du grunn innstiller skal vel syl1 være helt lukket.. altså kammen peker rett opp? eller?

Skrevet

Ja mener jeg leste noe om det. Men altså, når begge drevene står på tenningsmerket, hvordan vet man om man ikke skal ha snurret veiva engang til rundt?

Er det slik at ventilene tar borti stemplene hvis den er 180 grader feil?

Skrevet

Det går ikke sette kammen 180 grader feil i forhold til veiven. Men det går og sette fordeler 180 grader feil i forhold til kammen siden de roterer like fort. Gjelder jo ikke motronic siden de har fast fordeler.

Skrevet

Hvis veiva står 180 grader feil så blir det galt med fordeleren som pallen er inne på. Så hvis du har hatt av topp eller noe og setter veiva 180`feil,så må du sette alt på null igjen og time opp fordeleren,den skal stå på ett merke når alt står i ød.

Og det er nok dette som har skjedd,du har fordeler på din hvis det er den du viser til i profilen din.

Skrevet

selv om veiva går to ganger når kammen har gådd 1 så har det ikke noe så si..

det er ikke noe forskjell på plasseringen på stemplene på de to omdreiningene veiva gjør.

som pedi sier.. så lenge det er på merkene er alt ok

men for all del, drei noen omdreininger for hånd først så du er sikker på at ingenting kræsjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...