Gå til innhold

40/20 og 19"?

kk
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg en 2000mod, orginal, 318coupe. Har planer om å senke den, og invistere i noen nye felger. Noen som vet hvordan det blir om man senker den 40/20, å har 19"? evt bilder? vil ikke senke den for mye. og hvordan er det med subbing når man har 19"? Vil felgene kansje bli for tunge å dra på med e så "liten" motor?

Håper noen kan hjelpe her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være garantert subbe-fri, går du for 255/30/19 bak. 265/30/19 går på coupe'en, men det er fare for litt subb med folk baki. Valse skjermene litt, så er det ingen problem det heller.

Pass på innpress, ET45 bak.

235/35/19 går uten problemer foran.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, M3'en har ET25 bak og ET 40-et-eller-annet foran.

Er endel bedre plass i hjulbuene, så man kan ha 285 bak uten større problemer.

Understellet er noe annerledes, den er litt lavere enn en E46 coupe, og ganske mye stivere...hvis det var det du tenkte på.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar! :) så visst jeg kjøper noen 19" fra gs med 235/35 fremme og bak, så skal det gå bra uten subbing? Men hvordan blir det med sporing? Blir det jævlig å kjøre? Hvordan vil det bli i forhold til noen 18" med 225/40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, M3'en har ET25 bak og ET 40-et-eller-annet foran.

Er endel bedre plass i hjulbuene, så man kan ha 285 bak uten større problemer.

Understellet er noe annerledes, den er litt lavere enn en E46 coupe, og ganske mye stivere...hvis det var det du tenkte på.

MVH

TommyL

Litt OT: Men har du flere bilder av M3 din? eller link til hvor man kan se den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar! :) så visst jeg kjøper noen 19" fra gs med 235/35 fremme og bak, så skal det gå bra uten subbing? Men hvordan blir det med sporing? Blir det jævlig å kjøre? Hvordan vil det bli i forhold til noen 18" med 225/40

235/35/19 er ingen som helst problem.

Personlig så synes ikke det var noe problem med sporing på 235/35/19, mens andre vil kanskje mene noe annet.

Kommer jo an på dekkmerket også da...Kumho som de har på GS synes jeg sporet lite.

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: Men har du flere bilder av M3 din? eller link til hvor man kan se den?

Neei...har ikke tatt noen bilder av den....annet enn et dårlig mobilbilde i avataren min....kan jo være greit å ta noen bilder, skal se om jeg kan legge ut noen her snart. :)

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

235/35/19 er ingen som helst problem.

Det kommer jo ann på innpress, dekkmerke og hvor senket bilen er.. Jeg hadde problemer med 235/35 på min E46 coupe foran pga bilen var så lav, så jeg var nødt til å valse skjermene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er jo en forutsetning at ET er rett. Ved ET45 bak og ET40 foran er det ingen problem med 235/35/19, uansett dekkmerke.

Edit: Eh, jeg ser nå at du snakket om foran. Jo, det er jo mulig at det kan bli problemer der, men da må den vel være grisesenket? Jeg hadde 35mm senk foran på min 323Ci, og var ikke antydning til å være borti noe med 235/35/19...

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...