R.E.H Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 tidligere idag når jeg var å kjørte så plutselig begynnte cd spilleren å slå seg av å på, coupe lysa ble svakere,kjørelysa og, er ikke sikker på om langlys ble svakere, og tomgangen ble LAAAV..hehe.. deretter stoppet den når jeg parkerte hjemme.. da jeg prøvde å starte igjenn så kom det en rar lyd ifra venstre siden under..rundt der hvor bensin pumpa ligger.. ikke den vanlige bensinpumpe lyden men litt krassere.. og bilen ville ikke starte.. målte batteriet og det sa 8v.. så over litt og så ikke noe unormalt egentlig.. målte batteriet på nytt og det sa 10v++.. så steg det saaaakte opp til rundt 11.40.. jeg satte startbooster på batteriet og startet.. da var d som om ingenting hadde hendt.. hva kan være galt? jeg er relativt dårlig på det elektriske system.. hehe.. trenger hjelp hær folkens! håper på raske svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkonw Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Dynamo, børster, eller bare kaputt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2007 kaputt batteri tror jeg ikke det er da bilen skulle fremdeles ha gått hvis dynamoen ladet som den skulle ha gjort.. okei skal sjekke dynamoen og se hva jeg finner ut der.. noen andre som har noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Det er veldig enkelt, hvis du har blybatteri så sjekker du at det er vann på det. Du kobler voltmeter på batteriet, ser at du har ok spenning, starter biln. Siden biln bruker en del strøm på å starte så skal spenninga stige opp til 14,6 volt etter du har starta den. Ligger fortsatt spenninga på en 12-13 volt, så er det første du bør prøve å bytte spennings regulatorn som sitter bakpå dynamoen. Du finner en ny på bensinstasjon etc. Etter du har skrudd ut den gamle spenningsregulatoren kan du også se på den om børstene er mye slitt. Får du ikke til så bare kom til Narvik så skal jeg hjelpe å fikse EDIT: Hvis du setter på en ny spenningsregulator så husk på å sjekke spenninga på nytt når du starter, har selv opplevd tilfeller hvor spenningsregulatoren ikke har funka og batteriet har kokt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2007 hehe.. den er grei:P skal måle spenninga på dynamo imorra å se.. se litt på børstene og sånn.. det ordner seg vel... tenkte egentli ikke så mye på dynamoen i utgangspunktet.. trodde det var noe mere drastisk:P i d siste har varme apparatet ikke fungert på hakk 123.. men bare 4.. av og til.. fungerte ista når jeg var ute.. trodde d kanskje hadde en sammenheng med d og da ble jeg jo helt grønn:P noen som vet hva det kan være? siden den bare slutter å fungere av å til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Viss varmevifta du fungerer kun på "full fart" er det sikkert formotstanden din som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2007 formotstanden? og det er bare av å til i d siste d har skjedd.. 2 ganger på 1 uke.. elns.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 noen som veit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2007 skiftet børstebru og nå lader den=)hee.. noen som vet hva det kan være angående vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå