Gå til innhold

Må true Automatkassen i gir, 520i E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hører med til saken at ABS lampe og Antispinn lampe lyser, og funksjonene ikke virker.

Men merket at samtidig som dette skjedde vil ikke automaten gire opp over 50km\h. Da må jeg over på steptronic`n og gjøre det selv. Nedover girer den greit.

Har dette noen sammenheng, får uatomathjernen info fra samme sted, hvilket jeg håper er en føler (Noen som vet eventuellt hvilken føler utifra denne info ? )

Skrevet
Dra til BMW og ta ut feilkoder. Kan være vanskelig og stille diagnose selv hvis alle disse feilene oppsto samtidig.

Vil absolutt anbefale deg å få tatt en diagnose hos BMW, så du får et korrekt svar på hva som er feil.

Skrevet

Feilkodeavlesning hos BMW umiddelbart! Når det er sagt er det vel flere som har opplevd at automatkassen kan gå i nødprogram ved feil på ABS-systemet, om det være seg kun en sensor eller hele sentralen...

• 3 years later...
Skrevet

jeg har det samme problemet er at automaten vil ikke gire til 3-4-5 den sliter har hatt abs sensor feil har byttet olje på girkassen til og med men fortsatt så vil den ikke gire. kan noen hjelpe meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...