BoSJo Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Hei. Er der forskjell på 'vanlig' E34 og E34 M5 karrosseri??? Stivhet, størrelse på hjulbuer etc. Skal sikkert bygge om en vanlig E34 til M5 (Henter kansje i helgen), så eg lurer litt på om det trengs å skjære karrosseri dele ut av M5'ern for å sveise det over i den annen. Den skal bli 100% som orig. M5, om det så skal ta 5 år å bli ferdig. Bilerne blir skilt i atomer, karossen blir sand blæst og lakkert helt fra bunden av.
Mpowerman Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Er ingen forskjell mellom di karosseriene. Det eneste du må modifisere er fester til radiator,luftfilter,div hull til klimaanlegget(bla:2 hull på 25mm i kardangtunellen inne i bilen) og evt fester til hydralikken til støtdemperne bak. Hvis du skal bygge 3,6l så er det greiest å bruke ett karrosseri fra en 12V.Hvis 3,8l sparer du deg litt jobb med å bruke ett 24V karroseri. Da slipper du å bytte rattstamme og pedaler. Håper dette var til hjelp
Gunnar Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Det er forskjeller på noen braketter og innfestinger i motorrommet mellom 12V og 3.6 ihvertfall..
BoSJo Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Ok, det hørtes jo slet ikke ille ut. Det blir en 3,6 over i min egen 12V 525....... eller kansje jeg kjøper meg en annen 12V til en billig penge så jeg har min egen 525 å kjøre i mens jeg bygger. Skulle dog helst ha det fuld autmatiske klima anlegg fra min over i M5'ern da Får se hvad jeg finder på litt etterhvert. Egentligt så har alle de M5'er jeg har set ikke hatt fuld automatisk klima....syntes egentligt det er litt rart, men der er kansje en grund til det??
BoSJo Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Og mens du er her i tråden Gunnar. Du sælger Xenon, veit du om det er lov å montere i E34 hvis man sætter in lygte justering i bilen? Ja ja, er jo bare bytte ved EU kontrol, men vil helst ha det godkjent og har heller ikke lyst til å blænde dem som jeg skal passere i 250
? Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 ifølge denne siden så er det ikke lov, dette er dansk side, men de samme reglene gjelder sikkert i norge også. http://www.autoxenon.com/info.aspx?id=5
T.R.Melum Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 har heller ikke lyst til å blænde dem som jeg skal passere i 250 Håper for din og alle oss andres del at det her ikke er snakk om nordmenn?! Lykke til med prosjektet. Legg ut bilder når de er klar!
Dannis Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 det må vel være lyktespylere og automatisk nivåregulering på lyktene for at det skal være lovlig å montere xenon
NyborgRacing Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 skal du bygge om din egen 525 så kan du kjøpe prosjektet mitt å stappe motoren i den så har du bil å bruke mens du bygger=) hehe
BoSJo Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 ifølge denne siden så er det ikke lov, Jo det er jo det hvis man bare kjøper rigtig vare, og nærlysene på E34 er tændt samtidigt som fjernlyset er tændt. Problemet blir da kansje bare å få kjøpt seg lygter som er Xenon godkjente. Lygte spylere har jeg nu, og lygte justering ligger i posten et eller annet sted. Men som du selv er inne på, dette er en Dansk lovgivning. Håper for din og alle oss andres del at det her ikke er snakk om nordmenn?! Lykke til med prosjektet. Legg ut bilder når de er klar! He he, var nok ment som tull 250 kræver litt mere plass og hensyn end Norske veie kan tilby......da må det nok bli Autobahn Skal ligge bilder ut når bilen er hentet, men den kommer til å stå en stund før selve overflytningen til min begynder.......blir sindsygt mye job, men jeg hater halv gjorte ting...så det får bare ta den tid ting tar. så kan du kjøpe prosjektet mitt å stappe motoren i den så har du bil å bruke mens du bygger=) hehe He he, nu har jeg 2 525'er og i morgen en M5........det får holde for nu, kontoen er ikke bundløs vetdu Edit: glemte Transitten og........det begynder å bli mye bil til en singel kar Og nu ringte eiendomsmegleren akkurat...han som bød over meg har jo ikke pengene allikavel.......så nu blir det kansje dobbelt garasje med hus allikavel ..........men det koster og Desuden så skal der ikke stoppes noe i noen ting noen steder Dette blir gjennomført til mindste detalje Sliter bare litt med å bestemme meg for om jeg skal beholde M5 spoilerne eller slænge på andre.....der finnes så mye bra derude. Farve blir nok metallic grøn kameleon, som skifter over i lilla skjær alt efter hvor man står i forhold til lyset, er en drit fin farve. Noen som kjenner til bilder av BMW i denne farve?
Gunnar Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Det siste jeg har hørt er at man ikke trenger lyktespylere, men at automatisk nivåregulering er påkrevd. Denne automatiske nivåreguleringen er ikke noe du bare kan montere, desverre. Det er ikke snakk om noen vanlig lyktejustering. Systemet skal kontinuerlig justere høyden på lyktene, jo mer vekt bak jo lenger ned justerer den lyktene, osv. Jeg har kjørt lenge med xenon på E34 og aldri blitt stoppa - still lyktene litt ned, slik at de ikke lyser høyere enn originalmonterte xenon med litt last bak, så er det aldri noe problem.
BoSJo Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 automatiske nivåreguleringen Hmmmm, får ta en telefon til BilTilsynet og høre hvad de siger. Er jo ikke annet end en kontakt som bare styres av væske eller noe sånt. Må kunne kjøpe ny eller plukke den ut av skadet bil til en billigere pris. Så længe ting er godkjente og merket kan de egentligt ikke nægte seg noe. Men pratet forresten med dem om å bygge 525 om til M5 i dag, var veldig positiv respons fra sjefen for godkjennings avdelingen. Bare ta godt med bilder under ombyggningen så de kan se at man virkeligt flytter over alle deler. Men, skriv søknad først!! var sidste ordet
Gunnar Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Hmmmm, får ta en telefon til BilTilsynet og høre hvad de siger.Er jo ikke annet end en kontakt som bare styres av væske eller noe sånt. Jeg tror du undervurderer lyktereguleringen på xenonbiler.. Innbiller meg at det er tilsvarende som på biler med nivåregulering (demperne). Da snakker man sensorer på både stabstag og andre bevegelige understellsdeler, rundt på bilen. Men du får sjekke opp.
? Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 på e39 så sitter det bare på ene brua på høyere side, eller sitter det flere rundt omkring? altså sensorer til authøyderegulering.
BoSJo Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 @Gunnar Det er godt muligt at det er koplet inn i hele niveau reguleringen. Men nu står der en M5 i innkjørslen Fy F*** for ei kjøre maskine. Hentet den i Tyskland i går, og fik kjørt et par hundrede kilometer på AutoBahn innen jeg kom op til Danmark hvor man bare måtte slappe av (Sne). Helvete hvor den sparker røv og er utroligt stabil på veien. Ligger i 110 bak nogle andre sløve biler som skal overhale, smæller den i 3g. så den rammer 4K omdrejninger....klampen i bunn, og væk var de alle Har aldrig hatt så vondt i kykken som jeg har nu.....har jo sittet med den i hånden hele veien hjem......Bare må runke når man kjøre en slik bil (Og til dem som ikke fandt vitsen, det var bare tull) Er like før man får lyst til å betale avgiften og hente skilte på mandag.....blir vanskelig å vente til ombyggingen er ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå