joves Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Hei Jeg har en E39 00mod 523i med et litt plagsomt problem. Motoren får det for seg av og til at den skal jage av og til når den settes i P el.N. settes den i R el D slutter den tvert. Dette uavhengig om den er varm el kald. Utrulig irriterende og høre på. Jeg har vert og lest av feilkoder, null hull. Har hatt ute tomgangsregulator og rengjort og sjekket at den får operere fritt, sjekket kraftig med startgass etter vakumlekkasje men til ingen hell. Jeg har lagt merke til spjeldet på innsugsmanifoild (Veivhusvent?) jobber hver gang den jager, kan dette ha noe med saken og gjøre og evnt. hva kan jeg gjøre? Noen glupe hoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 jeg mener å ha hørt om at det kan skyldes eprom feil.. men siden du ikke har noen feilkoder så er det vel neppe tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Nja trur ikke at det er det som er problemet. Jeg har hatt en ny avlesing av feilkoder, og etter litt leting kom vi fram til at LMM registerer luft inn til motoren på 45grader, reell temp var ca 15grader. Har dette noen innvirkning?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Sjekk den slangen fra luftmassemåleren og bak mot innsuget. En liten lekk der og du får det problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Den er sjekket på alle mulige måter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Jeg har en E39 00mod 523i med et litt plagsomt problem. Motoren får det for seg av og til at den skal jage av og til når den settes i P el.N. settes den i R el D slutter den tvert. Dette uavhengig om den er varm el kald. Utrulig irriterende og høre på. Herregud da, min er helt motsatt - jager i D og R, men roer seg tvert når jeg setter den i P eller N ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2007 Hehe herligt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinner Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Sjekk belger/slanger/spjeld en gang til da nesten alle tilfeller av jaging er grunnet ukontrollert lufttilførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 er lambdasonden byttet, det er jo standar på M50 motorn, kanskje det er det på din også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2007 Det er M52TU som står i den, og det er vet såkaldte monitorerings lamdaer etter hver lamda på disse trodde jeg, og da ville en vel få opp feilkode hvis en skulle ryke. Trudde jeg da (men hva vet vel jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 sjekka oljenivået på motoren da? veit at lite olje kan få motoren til å gå litt ujavnt på tomgang hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Sjekk luftslangen som går på tvers over innsuget (under det lille dekselet som ligger vannrett). Hvis denne slangen kjennes unaturlig bløt, sårlig i bøyene, så prøv å bytte denne. Kjøp bare en vanlig bensinslange og 2 slangeklemmer i samme diameter. Har du kjørt lenge med hull i denne slangen, så kan veivhusventilasjonen ha blitt ødelagt, og en ventil må byttes. Adapsjonsverdier til motoren bør nulles etter at dette er fikset (hvis det er feil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joves Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2007 Oljenivået ligger på normalen den. Den slangen som ligger over innsuget er byttet en gang før jeg kjøpte bilen ser jeg, jeg har prøvd og kjenne litt på den, sett etter sprekker, men den ser helt fin ut. Hvis Veivhusventilasjonen er ødelagt vil jeg kunne se det? Jeg ser at spjeldet opererer, men det gjør kun fullt utslag frem og tilbake hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Prøvd å koble ut lmm? se hvordan den går da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå