Rotty Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Hei, skal montere z45 turbokammen i min m20b25e Bruker 3mm mls + arp + sveisa og plana blokk og topp (SAMLA RUNDT 1MM BARE TOPPEN 0.75). når stempel er i TDS har jeg 4mm vandring før ventil slår nedi stemplet. kammen skal stå 2.5mm åpen I innsug med 6an i TDS ifølge gutta på PPF. Noen som kjører med dette oppsettet eller har z45 kammen og vil hjelpe med erfaringer meninger? er litt redd for å stuke ventiler men skal prøve en runde når ting er porta ferdig. Takker for eve hjelp
Rotty Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Kansje noen har teknisk info på orginal comp m20b27 87mod?
stian329 Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Jeg har alltid blitt fortalt 3mm åpning på 6'ens innsugsventil når 1'eren er på TDC både på Z45 og Z58. Har du da en min. klaring på 4mm så er du safe ja Hvorfor er toppen din plana så mye da? Ta noen cc-målinger og evt juster ned komp.forholdet litt om du føler det er nødvendig..
Rotty Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Jeg har alltid blitt fortalt 3mm åpning på 6'ens innsugsventil når 1'eren er på TDC både på Z45 og Z58. Har du da en min. klaring på 4mm så er du safe ja Hvorfor er toppen din plana så mye da? Ta noen cc-målinger og evt juster ned komp.forholdet litt om du føler det er nødvendig.. Toppen ble plana så mye for å få den helt 100 plan, slo seg litt under sveising.. Borris mener 3 og andreas 2.5. men vil dette si på den sylynderen mot girkassa, telles det ikke fra front og bak 1-6 eller er det motsatt? skal ikke over 350 så er litt usikker på om jeg trenger røre compen da. bruker dere leire når dere måler cc eller gjør dere det etter alt er montert? det eneste som står igjen for montering av stempler er at jeg har en god magefølelse og er litt sikkrere på comp hehe. Alt skal bli styrt av MSII v3 for å være sikker med bredbandslambda takker så lenge Stian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå