Turbo-Knut Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Interiørlyset i BMW'en min har fått et illebefinnende. Når lysbryteren står i posisjonen der det skal lyse når dører er åpne, har sluttet å fungere. Plutselig kan det begynne å lyse når man kjører, når alle dører er lukket.. også kan det fungere som det skal igjen.. men plutselig er det borte igjen.. sist ble det borte da jeg støvsugde bilen innvendig, så dører sto åpne en stund, men lyset på. Etter det, sluttet det å fungere igjen. Kupelyset skal også slå seg på når man stanser motoren, og slår av tenning. Dette fungerer heller ikke. Lyset fungere alltid når man stiller bryter på konstant lys. Sikringer er hele. Det har ingen ting å si hvilke dører som er åpne, bare så det er klart. Er det noe relé eller en slags styring på dette, og hvor sitter denne "moroklumpen"?! Håper noen kan hjelpe meg raskt
Stephan.s Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Hadde samme greiene selv i sommer, og da viste det seg at tuppen på bryteren, alts på innsiden av lyset over midtkonsollen, hadde smeltet akkurat nok til at den levde sitt eget liv. Ville pirket ut lyset og sett på bryteren. Evt, ta av glasset på utsiden og prøve å trykke på knappen da for å se om det er kontakt eller ikke kontakt. lykke til
Anderslien Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Min var også sånn klikk. Bare at mitt kupè lys fungerte noen ganger når jeg tok i håndtaket på førerdøra, og slo seg av når jeg åpna døra og mye sånn rart. Plutselig fungerte det igjen, også fungerte det ikke også fungerte det igjen og har fungert siden, hehe. På meg var det nok vinteren som har skylda.
Turbo-Knut Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 Stephan.s : Takk for den! Får tro det er så enkelt Anderslien: Det at kupelyset lyser når du drar i dørhåndtak, kan være for å indikere at du varmer opp nøkkelhullet. Det er noen modeller som har denne funksjonen. Kjekt å vite når låsen har iset, bare å dra i dørhåndtaket, så tiner det opp
Dannis Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 er rimelig sikker på at rele'et til lyset ligger under baksetet. ble i alle fall mørkt når jeg dro ut et par store styreenheter derfra. måtte jo finne ut hva som gikk til hva ved å se hva som slutta å funke når jeg dro de ut.. og en av tingene var kupelyset. men nå har jeg jo selvfølgelig glemt hva som gikk til hva..
Turbo-Knut Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 er rimelig sikker på at rele'et til lyset ligger under baksetet.ble i alle fall mørkt når jeg dro ut et par store styreenheter derfra. måtte jo finne ut hva som gikk til hva ved å se hva som slutta å funke når jeg dro de ut.. og en av tingene var kupelyset. men nå har jeg jo selvfølgelig glemt hva som gikk til hva.. Ok, takk for d kjekt å vite dersom det ikke er selve bryteren.
Turbo-Knut Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 I kvell hadde jeg faktisk litt tid til overs, så jeg bytta lampene i E34'ene mine, med bryter og alt, men ble ikke forskjell... begge lampene fungerer som dem skal i den ene, men fremdeles ikke i den andre, så det må være noe annet. Jeg tok ut baksetet og såg over sikringer og releer. de to store styreenhetene tok jeg ikke ut, da det står tydelig på dem "nicht entfernt". Jeg kunne jo prøvd å bytte også de styreenhetene, men jeg har et annet problem med den ene av bilene, hvor det er nedfellbare bakseter.. får ikke slått ned seteryggene, og får ikke ut platene i bunnen, under sitteputene... så får ikke tak i den relé-klasen under der.... Noen som har vært borti nedfellbare bakseter, som ikke vil la seg slå ned? Har prøvd å tukta utløser-hendlenede, forsøkt å demontere låse-bøylen fra bagasjerommet, så de er løse, men tillater ikke at jeg får slått ned ryggene... har tatt ut dekslene over belte-kassettene, og forsøkt å fikle litt nedi der, sett på dele-filmer, men det nytter liksom ikke... Burte kanskje lage en egen tråd om dette, men shit au, de som vet hva man skal gjøre i dette tilfellet skal få lov til å skrive det i denne tråden
Frode H. Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Av og til hvis seteryggen ikke vil ned må du trykke utløseren helt ned en gang og to til. Dette står faktisk i instruksjonsboken også. Hvis dette ikke hjelper er det nok noe annet som er galt.
Turbo-Knut Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Av og til hvis seteryggen ikke vil ned må du trykke utløseren helt ned en gang og to til. Dette står faktisk i instruksjonsboken også. Hvis dette ikke hjelper er det nok noe annet som er galt. Jeg har sett i instruksjonsboka, og har prøvd ørten ganger, i håp om da det bare var noe treghet, som ville slippe taket etter hvert, men det hjalp lite... holdt på et par timer med detta baksetet, så bli litt fortvila....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå