Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikket igjennom papirene på gamle servicer jeg fikk med bilen. Etter siste EU-kontroll i fjor hadde verkstedet bemerket toppakningen.

Har ikke sjekket dette nærmere, men hvis denne må byttes, er det en stor operasjon? Og hva koster det typisk å få det utført på et verksted?

Skrevet

Du skriver toppdekselpakning i overskriften, den koster noen hundrelapper og er byttet på en halvtimestid. Men toppakningen som verkstedet hadde bemerket, koster fort endel festblanketter hvis du ikke gjør det selv..

Skrevet

Ops! Mener toppdekselpakning ja :)

Litt begrepsblanding, altså.

Nå avslører jeg sikkert at jeg er helt på bærtur når det kommer til motor, men...

Hvor alvorlig er det at denne er gåen/slitt/halvsju? Og hva er symptomene, om noen?

Skrevet

Jeg hadde én gåen toppdekselpakning, jeg sier én da det er til sammen tre på M50-motoren, en rundt topplokket og to små rundt plugghullene. Jeg hadde problemer med at det forsvant litt olje, kjøpte nytt toppdekselpakningssett og voilà, problem løst.

Skrevet

dårlig toppdekselpakning ser du lett om det svetter olje ut rundt helt øverst.

enkel sak å bytte. bare å skru av toppdekslet, ta bort den gamle pakningen, passe på at det ikke er noen pakningsrester igjen, legge på den nye og skru på toppdekslet igjen.

Skrevet

På min bil var det den ene pakningen rundt plugghullene som hadde røket, så ikke hvor oljen forsvant før jeg demonterte topplokket, bare en liten "heads up"..

Skrevet

Toppdekselpakningen ser sånn ut til en M50 :

IMG_0153.jpg

Symtoma på min 320 var at det var litt olje oppå ene tennpluggen da jeg skifta de. så det var ringen rundt det tennplugghullet som var lekk,

kosta ca 200,. for komplett pakningsett fra G.S

Skrevet

Kan det oppstå kondens hvis denne er gåen? Har fått gul gugge under oljepåfyllingslokket, er LITT redd for at toppakningen er gåen :(

Motoren går som en klokka fordet...

Sorry for at jeg stjeler tråden, kan lage en egen hvis du vil det...

Skrevet

har du skiftet plugger på bilen din før,så vet du ca hvor lang tid det tar.du må ta ut hver coil,og etterpå sette de nedigjen i det plugg-hullet de skal ;) men tar nok ikke så lang tid å skifte.husk å smør pakningen inn med paknigstoff før du setter den på

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...