Gå til innhold

BMW`n starter ikke (318is)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp hær, bmwn min starter ikke :(

har aldri hatt problemer og den har startet veldig lett og med en gang før. Men plutseli stoppet den en dag jeg sto iro.. Hadde ca 15l bensin på tanken, og etter en stund fikk jeg start igjenn (når bilen hadde stått). Fikk lurt meg bortover til en bensin stasjon og fylt opp en 40 l, og da startet den lett og jeg kjørte som vanlig igjen, til den plutseli var hjemme til en kompis for å se på noe, og når jeg skulle hjem startet ikke bilen.

Vi trodde det var kondens og prøvde å ha på røsprit, sjekke sikringer og startgass, men ingen ting funka.. Så kompisen min kjørte meg hjem og jeg lot bilen stå der. Dagen etter prøvde kompisen min å starte bilen, og da startet den med en gang, så han kjørte å hentet meg og jeg brukte bilen hele dagen til den plutseli stoppet på kvelden når jeg sto å snakka med en kompis (motoren sto bare å gikk og plutseli stoppet ved at turtale gikk høyt opp og helt ned.) Trodde dette var p.g.a bensin, så ventet litt å prøvde å få start, men gikk ikke. Så dermed måttte jeg slepes hjem og siden ikke fått start.

Kort å enkelt:

Bilen stoppet , startet ikke før dagen etter.

Bilen stoppet dagen etter når den sto iro, fikk ikke start igjenn og ble slept hjem.

Har sett på pluggene, men ingen gnist.

Har hørt om jeg hører bensinpompa når jeg skrur på tenningen (men hører ingen ting) Ikke at jeg har hørt den før, men tokk ut sete å lyttet men hørte ingen ting..

Har ikke mekket bil så lenge, så har ikke for mye peiling.

Noen som har tips til hva det kan være?

Bensinpompa som er gåen å fører til det?

Og kan noen si meg hvor "hjernen" til bilen er, noen som har tegninger til bilen?

Er en BMW318is 1993.'

Takk :)

Skrevet

Helt like tegn som jeg hadde på min 316i..

oppførte seg helt likt! Prøv og sett spenning på bensin pumpa ... + - , durer den så er den ok! Men kan være den kødder frem og tilbake ...

min kom til og fra..

en ny bensin pumpe kan du få tak i brukt for snaue 600 kr inkludert frakt.

Kan være rele til bensin pumpa de som også er køddent, men det finner du under panseret...

slå litt på relene og ser om de slår inn når du kinner..

Men du finner fort ut om det er bensin pumpa eller ei!! Bare og sette strøm på den.

Brun kabel er som oftest minus :P Du hører når pumpa går.. "Den durer faktisk en del" :P (Min gjør i alle fall det ;)"

Lykke til :)

Skrevet

Det mest basic en bil trenger for å starte er jo luft, gnist å bensin.

Luft greier den vel å få av seg selv men det andre kan du jo sjekke greit.

Er nok å ta av en bensinslangen til motoren og prøv å kjinn litt så ser du jo fort om det spruter litt bensin eller ikke.. ha en tomflaske klar så du ikke søler. ta ut pluggen å gi den jord mens du kjører starter så ser du om det er gnist. Så får du heller ta det derifra. Mye som kan være feil om du ikke får gnist eller bensin. Kan helt sikkert være en bagatell som dårlig kontakt et sted også når den stoppet litt når den selv ville..

Noe nøyaktig svar kan ikke jeg gi deg for har ikke all verdens kunnskap om bmw.. men oftest så er det en enkel løsning på alle problemer.

Skrevet

Testet bensinpumpa og funket,,

Etter litt om og men og lesing av tegninger fant jeg ut at relee til hjernen var gåent, så prøvde å tjuvkoble med ledning, og bilen startet.

Takk for all hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...