Gå til innhold

lampa til ABS`en og antispinn\Traction kontrollen lyser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lampa til ABS`en og antispinn\Traction kontrollen lyser. Har tatt diognastikk på bilen og vi finner ikke noe feil koder, men under kjøring så får vi ikke noe hastighets singnal fra venstre forhjul. hva tror dere det kan være?? kan det være en føler eller kan det være styre enheten til ABSen?? eller andre ting...

Skrevet

Da har jeg målt motstanden på ABS følerene forand og det er lik motstand på begge sider... er redd dette kan bli dyrt. (e39 520 -97")

lampene begynte første gang å lyse under kjøring. Stoppet bilen og startet den på nytt og lampene lyste fortsatt, på vei bort til verkstedet sluttet lampene å lyse en stund og ABSèn og antispinnen fungerte i 100m eller noe. men så kom lyset tilbake å siden har det vært slik :(

Skrevet

Hadde samme feilen på min E46 i dag.. jeg tok bare en luxus vask på shell med underspyling så kjørte jeg ut av vaskehallen og kom 10 meter, og da stoppet det å lyse.. eller jeg stoppet vel motoren igjen og startet den så stoppet det å lyse..

Det er en svakhet på bmw.. ville venta med å oppsøke verksted ettersom di tar svindyre priser for slikt fordi det høres ut som en stoor operasjon, men prøv som jeg sa du.. ;)

Skrevet

Det er mest sannsynlig at det er sensoren på bakhjulet som han over her sier.. men det skyldes mest sannsynlig bare vær forandringene og at det er kaldt.. Hvis du vil tukle med det selv så ligger sensoren ca. 10 cm forann venstre bakdekk i kanalen.. det er et plastdeksel der du må åpne, og der inni ligger det ei fjær som har en tendens til å fryse.. går jo ann å ta ut det som ligger inni der og spraye med no smøringsmiddel, og sette det på plass igjen. jeg har ikke gjort det fordi problemet gikk vekk etter underspylinga.. men du ser om du finner ut av det.. gøy hvis du svarer her om du har fått det til, og evnt om ikke hvor mye du måtte ut med for å fikse det.. ;)

Skrevet

På E39 styrer venstre bakhjul speedometer funksjonen så dersom speedon ikke virker er det den venstre du må sjekke. Kan også være kabelbrudd ved pluggen på sensoren, har opplevd det selv og da fusket systemet heltl avhengig av bevegelse på ledninger/kulde osv. Disse sensorer er en svakhet på E39. Har byttet ca 7 stykker på min siden 2001... Enkel jobb å gjøre selv.

Skrevet

hadde en liten pc koblet til under kjøring som viser hastigheten på di forskjellige hjula og vi får ikke kontakt med venstre forhjul... Det står liksom still... var derfor jeg tokk og målte hvor mange ohm der var på abs følerene forand. (abs følerene som måler hastigheten på hjula) det er heller ingen feilkoder på bilen :? er litt redd for at styre enheten til abs`en er gåen, spesielt etter og ha lest dette på AutoPower.se

På många E39 och E38 modeller särskilt av årsmodell -99 och -00 har ASC/ABS eller DSC/ABS modulen slutat fungera. Det börjar med att ABS och ASC/DSC lampan börjar lysa ibland. Det första man tänker på är att det är en ABS givare men det är inte alltid som man tror, vid avläsning av DIS får man uppgift om att i mitt fall ABS givaren vänster fram är defekt men efter ett byte kvarstod felet vilket torde bevis att modulen gått sönder.

har masert bilen under med høytrykspyler og avfetting, så pakerte jeg bilen på jobb til tørk... men det hjalp ikke. må nok sette bilen på verksted. :(

Skrevet
hadde en liten pc koblet til under kjøring som viser hastigheten på di forskjellige hjula og vi får ikke kontakt med venstre forhjul... Det står liksom still... var derfor jeg tokk og målte hvor mange ohm der var på abs følerene forand. (abs følerene som måler hastigheten på hjula) det er heller ingen feilkoder på bilen :? er litt redd for at styre enheten til abs`en er gåen, spesielt etter og ha lest dette på AutoPower.se

På många E39 och E38 modeller särskilt av årsmodell -99 och -00 har ASC/ABS eller DSC/ABS modulen slutat fungera. Det börjar med att ABS och ASC/DSC lampan börjar lysa ibland. Det första man tänker på är att det är en ABS givare men det är inte alltid som man tror, vid avläsning av DIS får man uppgift om att i mitt fall ABS givaren vänster fram är defekt men efter ett byte kvarstod felet vilket torde bevis att modulen gått sönder.

har masert bilen under med høytrykspyler og avfetting, så pakerte jeg bilen på jobb til tørk... men det hjalp ikke. må nok sette bilen på verksted. :(

Bruker du Carsoft til å måle hastighet?

Skrevet

hmm... aner ikke hva det var... var ett lite gult innstrument som jeg fikk låne som vi koblet til bilen. kan vis også ta mange andre bilmerker, dyre greier. kjørte diognastikk også med et program kalt "wow" eller noe på en bærbar pc... men vi fant ingen feilkoder da heller.

Skrevet

Var heldig vis bare en ABS føler, 1400.- ferdig byttet :) . Må innrømme at jeg var veldig skeptisk etter å ha søkt litt hær på forumet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...