Gå til innhold

E-30 87 modell med sensorgearbox. får ikkje gnist!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 87 325I med dei to gode små på venstresida av girkassa.. når ej kjøpte dinne bilen, skifta ej begge dei to å den gjekk som ei kule.., Men her en dag ej va ute me den så hørtes stygge lyder under bilen og plutselig bare døde den fint vekk.. heisa opp bilen på bukk.. sjekka sensorene. dei va knust... skifta dei igjen, ville ikkje starte!!

So det eg lurer på er om at alle M20 har samme svinghjul eller om det er forskjell på dei med og dei uten svinghjuls sensorer... Eller om dei knastane som skal passere dei to sensorane er utskiftbare? for det må ver dei/den som har løsnet eller fått seg en knekk. gud veit.

setter pris på svar ;)

Skrevet
Hei, har en 87 325I med dei to gode små på venstresida av girkassa.. når ej kjøpte dinne bilen, skifta ej begge dei to å den gjekk som ei kule.., Men her en dag ej va ute me den så hørtes stygge lyder under bilen og plutselig bare døde den fint vekk.. heisa opp bilen på bukk.. sjekka sensorene. dei va knust... skifta dei igjen, ville ikkje starte!!

So det eg lurer på er om at alle M20 har samme svinghjul eller om det er forskjell på dei med og dei uten svinghjuls sensorer... Eller om dei knastane som skal passere dei to sensorane er utskiftbare? for det må ver dei/den som har løsnet eller fått seg en knekk. gud veit.

setter pris på svar ;)

Hey vøri borti detta je.. en kamrat som kødda me detta.. for det første så er itte svinghjulet likt tenker je.. så sjekk opp det på bmw, og så skifter du sensorer og tar av å på batteripolen.. lykketell =)

Skrevet

Blei ikkje liv i leikene då heller. prøvde og ta av og på batteripolen. og sensorane er nye. any ideas? blir vel berre å ta av girkassa å sjekke ut møkka om noke ligge igjen i clutchhuset. då har vi problem nr 2.. er dei utskiftbare dei som passerer sensorane? :?

Skrevet
Blei ikkje liv i leikene då heller. prøvde og ta av og på batteripolen. og sensorane er nye. any ideas? blir vel berre å ta av girkassa å sjekke ut møkka om noke ligge igjen i clutchhuset. då har vi problem nr 2.. er dei utskiftbare dei som passerer sensorane? :?

Ta en tlf først i såfall å hør da.. menn må nok ta opp. for hvis det ligger att noen betar inni clutch huset, så slår dem filler ta dem nye sensora..

Skrevet

Joda, har tatt ut girkassa no.. der var tappen avknekt ja. en liten tass som står i et hull med en rørsplint som låsing.

rart å finne en 6MM mutter i et clutchhus.. den har da lite der å jer, må ver ei slye som har vert der å mekka. jaja får låsinga utborret og tappen skiftet.. utborring pga ellers må du ta av startkransen å det blir lite aktuelt ettersom den må varmes på...

mye styr å skifte til shortshift? er det kun utvendig mekanisme eller er det også innvendes i gearbox?

Skrevet
Joda, har tatt ut girkassa no.. der var tappen avknekt ja. en liten tass som står i et hull med en rørsplint som låsing.

rart å finne en 6MM mutter i et clutchhus.. den har da lite der å jer, må ver ei slye som har vert der å mekka. jaja får låsinga utborret og tappen skiftet.. utborring pga ellers må du ta av startkransen å det blir lite aktuelt ettersom den må varmes på...

mye styr å skifte til shortshift? er det kun utvendig mekanisme eller er det også innvendes i gearbox?

det er kurrant å skifte det.. har det på min je!! men skjekk foringene samtidig da. evt. skifte.. gå innn på www.gsbildeler.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...