Gå til innhold

E23 745ia SOLGT


sammigun
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er registret som 82 mod 728i, men alt elektrisk, samt motor etc er fra 86. Bilen er ombygd i 95` og godkjent av biltilsynet samme år.

EU ok til April 2008, senket (papirer medfølger).

Stor kjørecomputer, cruise controll, skinnseter ++

Litt rust i framskjermer nedre del(må under bil for å se dette)

Litt rust i kanaler,mest inne i bagasjerom,samt hjulbrønn.

Ellers meget pen og se til.

KM.stand ca 230.000 (husker ikke nøyaktig)

Vurderer dessverre å selge denne fordi jeg rett og slett ikke har tid til å fikse det som gjenstår. Jeg har 2 andre biler som allerede opptar altfor mye av min tid.

Ring meg gjerne på 92443014 for mer info om bilen.

Bilen står med skilter på og selges med gratis omreg. og årsavgift betalt!

Bud over 28.000 ansees som seriøst.

Bildene er gamle, men bilen fremstår fortsatt slik.

Per dags dato står bilen innesnødd på lager, derfor er det vanskelig å oppdrive nye bilder.

1294458-bilde1-picture007.jpg

1294458-bilde5-picture006.jpg

1294458-bilde6-picture008.jpg

1294458-bilde3-picture003.jpg

1294458-bilde2-picture002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg foreløpig bare vurderer salg.

Dette er min 3. 745i, og den beste foreløpig...

Jeg hadde store planer for denne, men Schulz-prosjektet mitt krever det meste av mine økonomiske reserver, pluss at det er vanskelig å dra med 5 biler på flyttelass.

Så det blir en prioritering her.

Får jeg det jeg antyder i annonsen her, så selger jeg.

Har også fått tilbud om bytte i annen bil.

Det er forsåvidt ikke uaktuelt, men aller helst er det penger som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den ikke vært ombygd hadde den vært en perle!

Er ikke din ombygd da?

Din har da ikke orginale felger, ikke orginale seter, ikke orginale målere, ikke orginalt turbotrykk, ikke orginal chip osv osv.

Syns det er for dumt å leke orginalpolizei til en hver tid.

Man finner ALLTID noe å pirke på seg selv også, bare det at man ikke selv ser så langt..

At bilen til sammigun er ombygd fra 728 til 745, hva har det å si?

Karosseriene er jo like (bortsett fra innfesting av intercooler), og alle deler er 745 på bilen, da ser ikke jeg problemet.

Selv om bilen ikke rulla ut fra fabrikk som 745, så er det fremdeles en fullverdig 745 den dag i dag. (minus godkjenning)

Det som verre er er jo en E28 med 745 motor kallt 545i. (noe som aldri har blitt produsert orginalt, og som jeg vet du har en drøm om selv.)

Så hvis du sier sammigun sin bil ikke er en perle, så kan man jo heller ikke si din evt. kommende E28 545i er noen perle heller, uansett hvor strøken den blir :wink:

Hvis du skjønner poenget..

For min del er ikke det at en bil rulla orginal slik ut fra fabrikken som teller, men at bilen er som bilen er der og da.

Skal man pirke på alt, så kan man jo ikke si en bil er orginal etter oljeskift heller selv om hele resten av bilen er orginal..

(Ja, jeg vet jeg elsker å diskutere :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg her, selv om jeg hadde sett på det som prikken over I'en om det stod 745 i vognkortet.

Denne bilen står det iallefall i vognkortet at er godkjent ombygd til 745, så det får være godt nok for meg.

Selve tilstanden på bilen endres jo ikke på grunn av betegnelsen på papiret.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være at jeg formulerte meg litt dumt der, det skal jeg innrømme.

Poenget er at en 745i som er ombygd fra 728i ikke er en 745i på papiret, og for mange har det en del å si. Akkurat som at en 518i ikke blir en M5 selv om du bytter over alt.

For mange er det viktig, for andre er det ikke viktig. Poenget er at den generelle verdien av bilen ikke vil være så høy når den ikke har rullet ut fra fabrikken som nettop en 745i.

Er ikke din ombygd da?

Din har da ikke orginale felger, ikke orginale seter, ikke orginale målere, ikke orginalt turbotrykk, ikke orginal chip osv osv.

Min er original 745i og er i tillegg ny i Norge, bare så det er sagt.

Hva er egentlig definisjonen på original polizei? Jeg vil si at det er å være veldig opptatt av at en bil skal se ut som da den rullet ut fra fabrikken. Problemet med E23 er at disse kom med såkalte TRX felger. Disse har en dimensjon som det ikke blir levert dekk til lenger, derfor har jeg valgt det nest beste; BBS felger med design fra 80-talls perioden.

Setene var ekstra utstyr, så ja, dette er originalt. Da bilene kom til Norge ble faktisk ekstrautstyr ettermontert på BMW Norge pga. at det var veldig høye avgiftert på den slags i Norge på den tida. Dette kan man se i de forskjellige plasseringene av f.eks. el.vindu brytere.

Det andre du nevner er som du sier, uoriginalt, og det er slike ting som gjør at jeg automatisk faller utenfor den beryktede original polizei gruppa.

For å komme litt tilbake til topic så er ikke dette for å ødelegge salgstråden til Sammigun. Jeg syntes bilen ser veldig fin ut, og da den sto til salgs tidligere, vurderte jeg faktisk å kjøpe den, tross at den er ombygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setene var ekstra utstyr, så ja, dette er originalt.

Men da er vel en 728 ombygd til 745 orginalt da?

745 var jo også "ekstrautstyr" man kunne velge..

Og det BLIR levert dekk til trx felger ennå, men det er dyrt og må som oftest "spesialbestilles".

Det jeg skal frem til: kan man pirke på litt, så kan man pirke på alt.

Beklager off topic, men i det minste holder vi tråden oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...