Hitokiri Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Jeg kom til å tenke på en sak. Under en tur østpå, så begynte bremsebelegglampa å lyse. Byttet bremseklosser foran, og samtidig slitasjevarsleren. Dette var imidlertid unødvendig siden klossene var finfine, men bilen var heist opp, klossene var kjøpt inn og verkstedplassen var betalt. Like greit Uansett, det jeg kom til å tenke på var: Burde ikke den varsellampa lyse konstant med en gang slitasjevarlseren slår inn? På min bil kom og gikk varsellampa litt innimellom før den begynte å lyse konstant. Og siden den lyser framleis, kan det være at noe annet enn en varsler er gåen? Har ikke sjekket bak, men klossene ser gode som nye ut der. Sånn som jeg forstår det (jeg har sikkert misforstått) så er slitasjevarsleren enkelt og greit en elektrisk krets som blir brutt. Så dersom denne blir brutt, burde vel lampa lyse konstant? Mye om og men her, men har jeg forstått det rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Er nok bare dårlig kontakt på en av varslerne. Jeg bytta selv alt av bremser på min Touring i sommer. Nå i salthelvete beg. belegg lampa å lyse. Vet at det ikke er tomt for belegg ennå . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 hva skjer egentlig når kretsn sluttes? jordes varsleren i skiva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Det er en slitasjevarsler foran venstre side foran, og høyre side bak på e36. Lampa i dashbordet begynner å lyse når kretsen blir kortsluttet til gods ( jord ) Der viktig å få føleren riktig på plass i sporet, slik at den står riktig. Ellers kan den "bugse" seg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå