Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har problemer med nærlysene mine. Det er sann at de detter ut og kommer tilbake med jevne mellomrom.

Er sikkert dårlig kontakt en eller annen plass. Men aner ikke hvor jeg skal begynde å lete :(

Noen som har vært bort i dette før? Eller noen tips til hvor jeg skal lete?

Setter stor pris på tips :wink:

Skrevet

Tja et tips...

Begynn med kontakten bak pæra.. og jobb deg bakover :)

Hvis begge nærlysene detter ut må det være et sted begge er tilkoblet. Har du koblings skjema så prøv å finn ledningsnettet til nærlysene. Da vil du se alle kontakter og tilkoblinger.

Skrevet

Slenger meg på Bilbyggeriet, begynn med der ledningene går inn i kontakten bak pæra - den som går inn på den svarte plastkoppen som sitter bak på pæra. På begge mine E34 har det vært delvis brudd i kablene inn der. Lederne har vært helt åpne. Det er tydeligvis et svakhetspunkt.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har no undersøkt en del mer og funnet ut at der er strøm på begge pærene.

Det første problemet er at lysene detter inn og ut bare jeg dunker bort i releet.

Det andre problemet er at det kun den ventre pæra som lyser. Det er strøm på begge pærene, begge pærene er nye og fungerer. Grunnen til den høyre ikke lyser er at den ikke får en spenning på mer enn 9V.

Skal prøve å få tak i et nytt lysrele, håper det også det er grunnet til spenningsfallet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...