Gå til innhold

Sentrallås atter en gang

Tumaz
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har søkt på forumet en stund nå, men jeg finner ikke noe som hjelper meg da jeg tror at problemet med sentallåsen på min bil er noe annet enn det vanlige.

sentrallåsen fungerte helt bra intill for ca 2 mnd, da sluttet alt å virke. har defa alarm med fjernkontroll. kan verken låse eller åpne dørene med nøkkel eller fjernkontrollen. jeg vet at det ikke skyldes dørbryterne, da alarmen ulte når jeg åpnet dørene, panser og bagasjelokk etter tur. det rare er at når jeg trykker på "åpneknappen" på fjernkontrollen hører jeg alle låsene åpne seg, men det gjør dem ikke, bare bagasjerommet blir åpnet. når jeg trykker på "låseknappen" skjer det ingen ting, altså ikke en lyd fra noen av låsemotorene, men blinklysene blinker og alarmen skrur seg på.

jeg holder på å bli gal, for jeg finner ikke ut av det drittproblemet her!

hvis noen av dere vet hva problemet skyldes blir jeg evig takknemmelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som det kan være sent.lås driver på førersiden som streiker. er den som styrer di andre driverne mener jeg og huske..

tror det stemmer ja. har problemer med at alarmen går av helt av seg selv, men etter 3 miniutter så slår den seg av igjen... har en mistanke om at den kan skyldes en dårlig sensor et sted.

foreløpig kan du vel bare koble av DEFA opplegget.... det gjorde jeg. kjipt å miste funskjonen for fj.sentr.lås men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hei!

Som dere ser så har jeg samme problem ennå hehe.. nå er det over 1 år siden jeg hadde sentrallås, og det begynner å irritere vettet av meg.

byttet drivern i førerdøra, det hjalp ikke. byttet modulen som sitter under hanskerommet, det hjalp ikke. byttet mikrobryter som sitter på drivern i døra, det hjalp ikke:( tror ikke det er bryterne i dørkarmen som er problemet da alarmen uler når jeg åpner dørene. meeen det som er rart er at kupelyset ikke går på når dørene er åpne. byttet også selve kupelyset i taket foresten. alle driverne lager lyd når jeg prøver å åpne bilen med fjernkontrollen. når jeg låsern lager det null lyd, kun blinklysene som blinker. har selfølgelig prøvd med selve nøkkelen, men da åpnes/lukkes kun den ene døra. finnes det ett rele som kun er til sentrallåsen? eller en sikring? alle sikringene i motorrommet er hele.

noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette??

jeg kjører ikke bilen til ett verksted hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...