sycho Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Er dette en original farget M3? Så den nede på Gran Canaria nå (bor her). DRITFET bil. Synd den dro før jeg fikk tatt bilde av den. Jeg satt inne på legekontoret :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Da kan det ha verdt en sport evo du så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Noe sånt? I tilfelle en M3 sport evolution Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sycho Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 Var en sånn ja. Bare med fetere felger Finns det noen slike i Norge? EDIT: Forskjellen på en slik og en vanlig M3? Den brumma ganske godt i hvertfall =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Er vel bare produsert i 600 eks. Men mener jeg husket å ha sett at en norsk fyr eide en på autofil for noen år siden. M3 Sport EvoEr også noen ganger betegnet som Evolution III. Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: S14 B25 M-Power, Volum 2 467 ccm, boring og slaglengde 95,0x87,0 mm, kompresjon 10,2:1. 238 HK ved 7 000 rpm, 240 Nm ved 4 750 rpm. Røde plugg hetter. Transmisjon: Total utveksling 3,15:1. Fjæring: Forstillingen senket 10 mm. Optikk: Flaps på undersiden av frontspoiler og på toppen av vingen bak (begge justerbare i tre trinn). Tåkelysene var byttet ut til fordel for luftinntak for bremsene. Jet Black og Brilliant Red lakk, støtfangerne hadde striper med kontrastfarge. Interiør: M-ratt, girstang og håndbrekk med ru-skinn. Girkule med lys, Motorsport framseter med anthracite-stripet stoff eller skinn. Hjul: BBS 7,5x16 lettmetall felger med 225/45 ZR16 dekk foran og bak. Basisversjonen M3 sedan.Motor: S14 B23 M-Power, fire-sylindret rekkemotor med blokk i støpejern, og aluminium DOHC 16-ventilers topp. Volum 2 302 ccm, boring og slaglengde 93,4x84,0 mm, kompresjon 10,5:1. Bosch ML Motronic innsprøytningssystem. 200 HK ved 6 750 rpm (195 HK med katalysator), 238 Nm ved 4 750 rpm ( 230 Nm med katalysator). Transmisjon: Bakhjulsdrift med motoren foran. Total utveksling 3,25:1, 25% sperret differensial. Fem-trins manuell girkasse, Girutveksling I:3,72 II:2,40 III:1,77 IV:1,26 V:1,00 R:4,23 :1. Fjæring: MacPherson, Spiralfjærer og Boge gassdempere på forstillingen. Spiralfjærer og Boge gassdempere på bakstillingen. Styring: Tannstangstyring (19,6:1), servo-assistert. Bremser: Servodrevet 284 mm ventilerte skiver foran, 250 mm skiver bak, ABS. Hjul: BBS 7,0x15 lettmetall felger med 205/55 VR15 dekk foran og bak. Dimensjoner: Lengde 4 360 mm, bredde 1 675 mm, høyde 1 365 mm, akselavstand 2 562 mm. Egenvekt 1 200 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Er vel bare produsert i 600 eks. Men mener jeg husket å ha sett at en norsk fyr eide en på autofil for noen år siden. Mener han sa det var 3 stk i Norge, to svarte og en rød.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Det er nok fleire. Veit iallefall om 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sycho Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 Rart at det er en på Gran Canaria Er vel ikke beste miljøet for en slik bil. Er jo helvetesvarmt året rundt Den så klin strøken og;D EDIT: er og mye sand og dritt og møkk i lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Rart at det er en på Gran Canaria Er vel ikke beste miljøet for en slik bil. Er jo helvetesvarmt året rundt Den så klin strøken og;DEDIT: er og mye sand og dritt og møkk i lufta. Det er da mye morsomme biler på Gran Canaria. Vet at det iallefall gikk èn E46 M3 (gull) og en hvit E30 M3 på Playa i fjor og året før. Tror biler er veldig billige der nede, det er mange som har fine og dyre biler der egentlig. Damn. Reiste dit hvert år, skulle egentlig vært der nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Av alle steder på jord, så er det faktisk mange Evo III`r på Grand Canaria.. Det er også mye av andre interessante biler der som f.eks Cosworth, Delta Integrale mm. Rød teip er det på Evo III, mens det på vanlig M3 er svart teip. Det ble laget 600 stk Evo III. 204 stk i fargen Glanzscwarz (668)(også kalt Jetblack/svart), 394 stk i Brilliantrot (308) og 2 stk Alpinweiss II (218). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå